آرشیو یکشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۷
اجتماعی
۲۱

معاون کل وزارت بهداشت خبر داد

پرداخت 4 هزار میلیارد تومان از مطالبات وزارت بهداشت توسط تامین اجتماعی

معاون کل وزارت بهداشت گفت: سازمان تامین اجتماعی تا مهر ماه امسال چهار هزار میلیارد تومان از مجموع مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرداخت می کند.

به گزارش «ایران»، دکترایرج حریرچی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه بهداشتی و درمانی در سبزوار گفت: سازمان های بیمه گر برای پرداخت مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تاخیراتی دارند و سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی طی سال جاری اقدام های مناسبی برای پرداخت مطالبات دانشگاه ها انجام داده اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات در کشور، گفت: طی چند سال اخیر وزارت بهداشت برنامه های ویژه ای نسبت به دیگر کشورها در حوزه کنترل مصرف دخانیات در کشور داشته و حتی به گونه ای مصرف دخانیات در کشور کاهشی جزئی داشته است. حریرچی همچنین گفت: وضع مالیات بر خرده فروشی دخانیات، مهم ترین اقدام برای کاهش مصرف دخانیات در کشور است که تجربه موفق در سطح بین المللی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی همسو با وزارت بهداشت در خصوص وضع مالیات بر دخانیات و کنترل مصرف دخانیات در کشور داشته است.

او در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید 2 هزار خانه بهداشت در مناطق روستایی کشور ساخته شده، افزود: همچنین در 5 سال گذشته 270 مرکز بهداشتی، درمانی روستایی به بهره برداری رسیده است. پوشش پزشکان در روستاها از 4 هزار و 500 پزشک به 6 هزار و 600 پزشک رسیده تا هر روستایی با فاصله مناسب، دسترسی به خدمات عمومی و تخصصی داشته باشد.