آرشیو یکشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۵
فرهنگ و هنر
۳۲

تئاتر

اجرای «مزامزا» در خانه هنرمندان

هنرآنلاین: نمایش «مزامزا» به کارگردانی سیروس همتی از یکشنبه اول مهرماه اجرای عمومی خود را آغاز می کند. «مزا مزا» نمایشی طنز است که نگاهی انتقادی به مسائل پیرامون دارد. این نمایش حال و هوای امروزی دارد و عنوان آن از یکی از دیالوگ های نمایش و یک روش اعدام برگرفته شده که در دنیای این نمایشنامه به آن اشاره می شود.

در این نمایش آرزو نبوت، سروش طاهری، سیروس همتی، سامان دارابی، جواد پورزند، شهرام مسعودی و آزیتا نوری وفا به ایفای نقش می پردازند. حمید علی نژاد که پیش از این تهیه کنندگی نمایش «پری» کاری از امیر غفارمنش را در تالار حافظ عهده دار بوده، تهیه کننده این اثر است و محمد احمدی به عنوان آهنگساز فیلم سینمایی«دشمن زن» نخستین آهنگسازی خود برای تئاتر را در این نمایش خواهد داشت. نمایش «مزامزا» هر شب ساعت 18:30 در خانه هنرمندان اجرا خواهد شد.

اجرای فالش خوانی در چهارراه فخرآباد

آنا: نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» نوشته و کاری از هادی احمدی از یکشنبه یکم مهرماه در خانه هنرمندان ایران اجرا می شود. این اثر درباره یک حادثه در چهارراه فخرآباد است. شادی که دختری بیست و سه ساله است، پس از ماجرای تلخ جدایی پدر و مادرش روزهای سختی را سپری می کند و به فاصله زمانی کوتاهی مادرش را از دست می دهد.

او یک زن را عامل اصلی تمام این اتفاق ها می داند و همین موضوع زمینه ساز انگیزه ای برای انتقام می شود. «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» نمایش رئال اجتماعی است که با بازی نیلوفر وهاب زادگان، میلاد بانگی، ملینا تیموری و هادی احمدی روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی به واسطه اجرا در ششمین جشنواره تئاتر شهر، جایزه بهترین بازیگر زن، جایزه بهترین بازیگر مرد و کاندیدای بهترین کار و کاندیدای بهترین نمایشنامه بوده است. «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» تا 10 مهرماه هر شب ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر میزبان علاقه مندان به هنر نمایش خواهد بود.