آرشیو شنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۲
ورزش
۱۷

چیزی شبیه تسویه حساب؟

رضا پورعالی

یحیی گل محمدی به فاصله دو هفته دو بار به فولادشهر رفت تا در برابر تیم سابق خود قرار بگیرد. تیمی که با یحیی روزهایی بسیار خوب را تجربه کرد.

گل محمدی همراه با پدیده، هشتم شهریور برای بازی هفته ششم لیگ برتر به فولادشهر رفت و با نتیجه 2 بر یک میزبان را شکست داد. او پنجشنبه هفته قبل باز هم به فولادشهر رفت و این بار در چارچوب جام حذفی و باز هم با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید.

ذوب آهن با گل محمدی روزهایی آفتابی را تجربه کرد؛ اما چه شد دست از این مربی جوان و خوشفکر شست؟ این دقیقا همان پرسشی است که مدیران ذوب باید به آن پاسخ دهند. گل محمدی دو بار مچ نمازی را خواباند تا خود را نشان دهد.

یحیی نمونه مربیان ایرانی است که می توان برای آنها جنگید و به آنها فکر کرد. او از آن دسته مربیانی است که می شود به آنها اعتماد کرد و ثمره اش را گرفت. گل محمدی اکنون در جمع 16 تیم برتر جام حذفی است و ذوب آهن حذف شده است. البته فرق ذوب آهن با فصل قبل این است که فصل قبل با یک گرانقیمت به اسم امیر قلعه نویی در برابر فجرسپاسی لیگ یکی حذف شد و این بار توسط پدیده لیگ برتری. این در حالی است که ذوبی ها همراه با گل محمدی همواره سهمیه لیگ قهرمانان می گرفتند و علاوه بر حضور میان تیم های بالای جدول، فینال های جام حذفی را هم تجربه می کردند. پدیده مزد انتخاب خود را گرفت و ذوب آهن چوب بدسلیقگی مدیرانش را خورد. حالا پدیده با گل محمدی، میان 16 تیم جام حذفی است و البته صدرنشین مقتدر لیگ برتر با سه امتیاز اختلاف نسبت به بهترین تیم سه فصل اخیر (پرسپولیس).

نمی شود گفت گل محمدی با مدیرانی که او را از ذوب آهن دور کردند، تسویه حساب کرد؛ اما به آنها نشان داد برای انتخاب های بد، چه تاوانی باید بپردازند و این همان نکته ای بود که قطعا همه آنها بعد از دو شکست به آن فکر کردند.