آرشیو دو‌شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۶
بازار موبایل
۲۷

توقف تولید سه مدل آی فون X، 6S و SE

آی تی ایران: بر اساس آخرین گزارش ها، آی فون 10 که نوامبر سال گذشته به بازار وارد شد، به همراه دو مدل دیگر از جمله iPhone 6S و iPhone SE، از وب سایت رسمی اپل حذف شدند.

این اقدام اپل به دلیل عرضه اخیر سه مدل جدید گوشی های هوشمند- iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR انجام گرفته است. اپل طی آخرین مراسم رسمی خود که چند روز پیش انجام شده، سه مدل آی فون جدید معرفی کرد. این شرکت اعلام کرد بعد از عرضه این سه مدل جدید به بازار، سه مدل قدیمی تر آی فون از وب سایت این شرکت حذف شده و دیگر از این طریق به فروش نخواهند رسید و پیش بینی می شود که از رده تولید نیز خارج شوند. آی فون X یا آی فون 10، به عنوان سمبلی در دهمین سالگرد معرفی اولین آی فون عرضه شد و قطعا در تاریخ اپل، یک محصول استثنایی محسوب خواهد شد. این مدل، با طراحی نسبتا متفاوت تری در مقایسه با نسخه پیش از خود-آی فون 8 – و همچنین قابلیت هایی نظیر تکنولوژی OLED و تشخیص چهره هوشمند Face ID عرضه شد.

این مدل، قطعا به عنوان نسخه ای منحصر به فرد در کاتالوگ شرکت اپل ثبت شده و ظاهرا از این به بعد از رده تولید خارج خواهد شد. اما آی فون 10 شروع کننده نسل جدیدی از آی فون ها با طراحی مشابه خود بوده است که امسال شاهد معرفی اولین نسل از آنها بودیم. به عبارت دیگر، گویا آی فون 10 در شمایل سه مدل جدید آی فون، همچنان ادامه خواهد داد. تا پیش از این، آی فون های کمی بوده اند که تنها یک سال در بازار باقی بمانند. هر مدلی از گوشی های آی فون اپل، حداقل 2 یا 3 سالی در بازار باقی می مانند اما این شرکت ظاهرا سرنوشت متفاوتی برای مدل منحصر به فرد خود در نظر گرفته و به بهانه عرضه نسل جدید، فروش این مدل متوقف خواهد شد. در میان مدل های جدید اپل، هم مدلی با صفحه نمایشLCD 1/ 6 اینچی و هم صفحه نمایش 5/ 6 اینچی OLED گنجانده شده تا حضور سری جدید در هیچ بخشی کمرنگ نشود. تکنولوژی تشخیص چهره Face ID نیز در تمام مدل های جدید اضافه شده و همگی صفحات نمایش «تمام صفحه» (All Screen) خواهند داشت.