آرشیو دوشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۴
رسانه: بین الملل
۸

انتخاب اعضای شوراهای شهر در سوریه

روز گذشته سوریه بعد از هفت سال چهره جنگ زده خود را به چهره کشوری با ثبات و درحال برگزاری انتخابات تغییر داد. از صبح دیروز مردم با حضور در پای صندوق های رای تلاش کردند بیش از 18 هزار نماینده عضو شوراهای شهر و استانی را انتخاب کنند. به گزارش ایرنا، در همین رابطه بیش از 6500 مرکز رای گیری در مناطق مختلف سوریه در نظر گرفته شده است. همچنین بیش از 40 هزار نفر خود را برای شوراها نامزد کرده اند تا بر سر 18 هزار و 478 کرسی شوراهای محلی سوریه در 88 حوزه انتخابی با هم رقابت کنند. وزارت اداره محلی سوریه در بیانیه ای اعلام کرد تمامی اقدامات و تجهیزات مناسب برای برگزاری انتخابات از جمله صندوق ها و برگه های رای، نوشت افزار و جایگاه های ویژه برای نوشتن اسامی نامزدها به صورت محرمانه و امن تامین شده است.

شوراهای محلی در سوریه با هدف تمرکززدایی و افزایش نقش مردم در اداره امور شهر و روستا تاسیس شده است. دولت سوریه خواستار مشارکت گسترده شهروندان در این انتخابات شده بود، چرا که انتخاب نمایندگانی که بتوانند در مرحله بازسازی پس از پیروزی های بزرگ ارتش علیه تروریسم، وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند، اهمیت فراوانی دارد. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه سوم تیر ماه گذشته زمان برگزاری انتخابات شوراهای محلی و استانی را اعلام کرد.

در یک تحول دیگر صبح روز گذشته صدای چند انفجار در فرودگاه بین المللی دمشق شنیده شد. منابع خبری سوریه در توضیح این حوادث گفتند این انفجارها در نتیجه مقابله پدافند موشکی ارتش با حمله موشکی رژیم صهیونیستی بوده است. به گزارش سانا، شنبه شب اعلام شد رژیم صهیونیستی به حومه فرودگاه دمشق حمله موشکی کرده است، اما بلافاصله پدافند موشکی ارتش سوریه به این حمله واکنش نشان داده است.

یک منبع نظامی سوریه گفت پدافند موشکی این کشور موفق شد چند موشک رژیم صهیونیستی را رهگیری و منهدم کند. گفته می شود رژیم صهیونیستی در این حمله هوایی، شش فروند موشک شلیک کرده، اما هیچ یک از موشک ها به زمین اصابت نکرده است. شبکه خبری العالم گزارش داد، با واکنش بموقع پدافند هوایی ارتش سوریه، تجاوز صهیونیست ها بی اثر ماند و آنها به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند.

برخی فعالان سوری ادعا کردند، انفجارها ناشی از حمله موشکی اسرائیلی بود، که انبارهای مهمات و محموله های تسلیحاتی را که جدیدا به دمشق رسیده بود، هدف قرار گرفته که خسارت های مالی برجای گذاشت.