آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۷
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

دسترسی به اینترنت در 130 کشور با «اسکای روم»

ایسنا: یک شرکت فناوری، ابزار جدیدی ابداع کرده که قابلیت اتصال به اینترنت را در سفرها فراهم می کند. به گزارش «ایسنا» و به نقل از دیجیتال ترندز، اتصال به اینترنت در هنگام سفر، بسیار مهم است زیرا ممکن است گاهی برای پیدا کردن مسیر مورد نظر یا محلی برای استراحت، به اپلیکیشن های خاصی مانند «گوگل مپ» نیاز داشته باشید. شرایط وای فای هتل ها، معمولا غیرقابل پیش بینی است و خریدن یک سیم کارت جدید در مقصد، راه حل پرهزینه ای محسوب می شود و به معنای خاموش کردن سیم کارت قبلی است چراکه بسیاری از کاربران گوشی دوسیم کارت ندارند. چنین مشکلاتی موجب شده شرکت فناوری «اسکای روم» (Skyroam)، ابزاری ابداع کند که بتوان آن را در سفرهای خارجی، به راحتی مورد استفاده قرار داد و در بسیاری از کشورها به اینترنت دسترسی داشت.

این ابزار موسوم به «اسکای روم سولیس» (Skyroam Solis)، یک مودم دیسک مانند به رنگ نارنجی است که نوعی وای فای و پاوربانک محسوب می شود و نیازی به سیم کارت ندارد. اسکای روم سولیس که قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارد، امکان داشتن یک وای فای شخصی را برای کاربر فراهم می کند. اتصال به این ابزار، نیازمند رمز عبور است و می تواند به شبکه های اینترنت در دسترس خود، متصل شود. پنج کاربر می توانند به طور همزمان به این وای فای متصل شوند.

برای روشن کردن اسکای روم سولیس، فشار دکمه آن کافیست. سپس، دکمه وای فای که در قسمت بالای آن قرار دارد، روشن می شود و هنگام برقرای اتصال، به رنگ سفید درمی آید. پس از این مراحل، امکان اتصال به وای فای شخصی برای کاربر، فراهم خواهد بود. فرآیند اتصال، چند دقیقه زمان می برد اما اگر آن را تنظیم کنید و به قسمت جزئیات ابزار وارد شوید، تنها فشار دکمه وای فای برای برقراری اتصال کافیست.یک باتری بزرگ با اندازه شش هزار میلی آمپر ساعت، درون اسکای روم سولیس قرار دارد که با استفاده از یک پورت USB-C قابل شارژ است. این پورت، در پشت ابزار قرار گرفته و می توان آن را به یک آداپتور USB متصل کرد. این ابزار، امکان اتصال به اینترنت را در بیش از 130 کشور فراهم می کند که اسامی آنها در وب سایت شرکت اسکای روم، قابل دسترسی است. قیمت اسکای روم سولیس، 150 دلار تعیین شده است.

سامسونگ سه هدفون جدید از برند AKG معرفی کرد

فارنت: سامسونگ که مالک شرکت AKG محسوب می شود به تازگی سه مدل هدفون جدید بی سیم شامل یک ایرفون، یک هدفون روی گوشی و یک هدفون نویزکنسلینگ معرفی کرده است. سامسونگ امروز از عرضه سه هدفون جدید AKG به بازار خبر داد. این هدفون ها در بازه قیمتی 100 تا 350 دلار بوده و بی شک به رقابت با بزرگان این حوزه خواهند پرداخت. ایرفون بی سیم AKG Y100 که البته از نوع دورگردنی است قیمتی معادل 100دلار دارد. این ایرفون با قابلیت Ambient Aware اجازه می دهد در صورت نیاز بتوانید صدای محیط اطراف خود را نیز در کنار موسیقی بشنوید. AKG Y100 با وزن اندک 24 گرمی بسیار راحت و ایمن است و باتری آنها با 2 ساعت شارژ 8 ساعت موسیقی مداوم پخش خواهد کرد. این ایرفون در چهار رنگ مشکی، آبی، صورتی و سبز با ریموت کنترل و میکروفن عرضه می شود.

این مدل یک هدفون روی گوشی یا On-Ear محسوب می شود. Y500 را می توانید به صورت همزمان به دو دستگاه متصل کرده و تنها با فشردن یک دکمه بین آنها سوئیچ کنید. این هدفون ها همچنین تشخیص می دهند چه زمانی آنها را از روی سرتان برمی دارید و به صورت خودکار موسیقی را متوقف خواهند کرد. AKG Y500 نیز به قابلیت Ambien Aware مجهز است تا در خیابان و مکان های حساس حواستان از محیط اطراف پرت نشود. دوام شارژ این مدل 33 ساعت و مدت لازم برای شارژ نیز 5/ 2ساعت عنوان شده است. این هدفون 230 گرمی با قیمت 150 دلار و در رنگ های مشکی، صورتی، آبی و سبز عرضه می شود. سرانجام آخرین مدل معرفی شده که بهترین مدل نیز هست AKG N700NC نام دارد. این هدفون مانند بسیاری از رقبای قدرتمند خود از جمله

WH-1000XM3 سونی و Bose QC35II دارای قابلیت نویزکنسلینگ فعال است و قیمتی مشابه نیز دارد. N700NC با ایرپدهای بزرگ و راحت بی شک یک مدل Over-Ear محسوب می شود و می توانید میزان نویزکنسلینگ را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید. این هدفون ها پس از 2 ساعت شارژ شدن می توانند تا 20 ساعت با نویزکنسلینگ فعال و 36 ساعت بدون آن موسیقی پخش کنند. به نظر می رسد کیفیت ساخت و راحتی این مدل ایده آل باشد، اما باید دید از نظر نویزکنسلینگ چگونه خواهد توانست پرچمدارانی مثل WH-1000XM3 سونی را در رده قیمتی 350 دلاری خود به چالش بکشد.

دسته «ایکس باکس» برای افراد ناتوان جسمی طراحی شد

ایسنا: شرکت «مایکروسافت» با ابداع دسته های بازی «ایکس باکس»، امکان بازی کردن را برای افراد مبتلا به ناتوانی های جسمی نیز فراهم کرده است. به گزارش «ایسنا» و به نقل از وییرد، شرکت «مایکروسافت» حدود سه سال پیش، با هدف کمک به افراد معلولی که به بازی های «ایکس باکس» علاقه دارند، ابداع یک دسته کنترل را آغاز کرد. ایده ابتدایی این شرکت، ابداع ابزاری بود که بین دکمه های دسته و ویلچر ارتباط برقرار کند تا کنترل آن، با فشار زانو یا پای کاربر ممکن باشد. نتیجه این ایده، ابداع «دسته سازگارشونده ایکس باکس» (Xbox Adaptive Controller) بود.

این ابزار، یک جعبه کوچک و ساده است که دو دکمه بزرگ سیاه رنگ و یک دکمه چرخشی کوچک تر دارد. این کنترل، به 10جک 5/ 3 میلی متری و دو پورت USB مجهز است که امکان کنترل بازی را برای کاربر معلول فراهم می کند. «کریس کوجاوسکی» (Chris Kujawski)، طراح ارشد ایکس باکس گفت: شاید طراحی این دسته، ساده به نظر برسد.پس از اینکه کاربران از شیب تند و تیزی لبه نمونه های ابتدایی اظهار ناراحتی کردند، نسخه های بعدی با شیب کم و لبه مدور ارائه شد. سپس گروه طراحان، سه شیار روی دسته قرار دادند تا کاربران، آن را به راحتی روی ویلچر یا میز نصب کنند. حتی طراحی بسته بندی این محصول به صورتی است که باز کردن آن برای کاربران، ساده باشد.