آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۷
فرهنگ و هنر
۳۲

انتقاد نوربخش به مداحی های بی کیفیت در صدا و سیما

مدیرعامل خانه موسیقی معتقد است که موسیقی سوگواری هویت خود را از دست داده و دیگر به آن توجهی نمی شود. رسانه ملی نیز جای این موسیقی با اصالت را با مداحی های بی کیفیت و گوش خراش پر کرده است. به گزارش «ایسنا» حمیدرضا نوربخش در نشست ماهانه خانه موسیقی که با رویکرد موسیقی مذهبی و اجرای تعزیه برگزار شد، گفت: امیدوارم هیچ گاه در ایام محرم برنامه های موسیقی تعطیل نشود؛ چرا که موسیقی کشور ما بسیار گسترده است؛ به طوری که در حوزه عزا و سوگواری نیز موسیقی داریم و می توانیم در این ماه به اجرای موسیقی بپردازیم.

وی افزود: وضعیت موسیقی سوگ و مداحی ما نگران کننده است؛ چراکه بسیاری از مداحان با صداهای گوش خراش و اشعار و ترانه های نامرتبط، این موسیقی با اصالت کشور را به ابتذال کشیده اند و با کمال تاسف رسانه ملی این برنامه های بی کیفیت را پوشش می دهد.

نوربخش ادامه داد: موسیقی مذهبی یکی از راه های حفظ موسیقی ما بوده است. در گذشته روضه خوانان و مداحان صدای خوبی داشتند و برای این کار آموزش می دیدند. وی معتقد است که امروزه موسیقی سوگ هویت خود را از دست داده و مردم دیگر نمی توانند به موسیقی خوب گوش کنند. زمانی که موسیقی سوگ و مداحی ما دچار مشکلاتی می شود، مردم از محافل دینی و همچنین معنویت دور خواهند شد. مدیرعامل خانه موسیقی با بیان اینکه رسانه ملی باید از افراد لایق و بااستعداد در زمینه مداحی و روضه خوانی حمایت کند، تصریح کرد: صداوسیما نباید برای جذب مخاطب سراغ شومن ها برود؛ چراکه این امر از محتوای مجالس سوگواری دور است.