آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۷
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

خاطرات یک روانشناس در «من شدن»

کتاب «من شدن» شامل خاطرات اروین د.یالوم با ترجمه حسین کاظمی یزدی منتشر شد. این کتاب با درهم بافتن داستان های خاطره انگیزترین بیماران با قصه های شخصی عشق و افسوس، خوانندگان را به تکنیک درمانی یالوم، روند نوشتنش و زندگی خانوادگی اش نزدیک می کند.

یالوم از کارهای انقلابی اش در روان درمانی گروهی می گوید؛ از اینکه چطور توانست بهترین مجری روان درمانی اگزیستانسیال شود که شیوه ای است اخذ شده از حکمت متفکران بزرگ تاریخ. او الهام هایش را برای نوشتن کتاب های مهمی از جمله دژخیم عشق و وقتی نیچه گریست آشکار می کند؛ کتاب هایی که روان شناسی و فلسفه را درهم می آمیزند تا به نگاه جالب وجدیدی از وضعیت انسانی برسد. یالوم در کتاب «من شدن» با رویکردی داستان گویانه در 40 فصل خاطرات خود شخصی و حرفه ای خود را بازگو می کند. کتاب «من شدن» در 424 صفحه و به قیمت 40هزار تومان از سوی انتشارات پندار تابان منتشر شده است.

آلبوم «به احترام عشق» در بازار موسیقی

آلبوم «به احترام عشق» با آهنگ سازی حسین پرنیا و صدای صاحب ابوالقاسمی در فضای موسیقی کلاسیک ایرانی منتشر شد. این آلبوم شامل هشت قطعه است که بر سروده های شاعران کهن و معاصری چون حافظ، سعدی، هلالی جغتایی، علیرضا اخلاقی و حمید چشم آور آهنگ سازی انجام شده است. نوازندگانی همچون محمد رشوند، بیژن پرواز، علیرضا دریایی، درسا ابوالقاسمی، پژمان پرنیا، حسن مکانیکی و صائب کاکاوند در آن به هنرنمایی پرداخته اند. علاقه مندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال اثر را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه یا برای خرید آنلاین و قانونی آن به سایت www.ritmo.ir مراجعه کنند.