آرشیو شنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۸
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

ای دیتا عرضه کرد: جان سخت ترین حافظه اس اس دی

مهر: یک شرکت تجاری حافظه اس اس دی جان سختی عرضه کرده که وزن کمی دارد، کم سروصدا است و در برابر شوک و ضربات شدید هم مقاوم است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، این حافظه در مقایسه با حافظه های معمولی یا اچ دی دی عمر بیشتری دارد و بادوام تر است. شرکت ای دیتا این حافظه را برای استفاده کسانی طراحی کرده است که قصد دارند هاردهای خارجی یا اکسترنال خود را مداوم با خود به سفر ببرند تا دیگر نگرانی از بابت ضربه دیدن یا شکستن آن نداشته باشند. در هارد اس اس دی SD700 از فناوری تازه ای موسوم به D NAND3 یا stacked TLC Flash استفاده شده که موجب می شود سرعت انتقال داده ها افزایش یابد، ظرفیت استفاده از فضای هارد دیسک برای ذخیره سازی اطلاعات بیشتر شود و میزان مصرف باتری رایانه برای روشن نگه داشتن حافظه اس اس دی کاهش یابد. این هارد دیسک در برابر نفوذ گرد وخاک هم کاملا مقاوم است و می تواند به مدت 60 دقیقه در عمق حداکثر 5/ 1 متری آب باقی بماند؛ بدون آنکه آسیبی به آن برسد. این هارد به طور مستقیم به گوشی، تبلت، نوت بوک، رایانه های شخصی و... قابل اتصال است. قیمت این هارد تنها 140 دلار است.

وان پلاس تلویزیون هوشمند تولید می کند

ایسنا: وان پلاس، شرکت چینی تولیدکننده موبایل اعلام کرده که قصد دارد در آینده ای نزدیک وارد عرصه تولید تلویزیون های هوشمند شود.

به گزارش «ایسنا» به نقل از وب سایت gsmarena، شرکت وان پلاس یک شرکت فعال در عرصه تکنولوژی و تولیدکننده گوشی های هوشمند چینی است حالا به تازگی گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد وان پلاس نیز قصد دارد به تولید تلویزیون های هوشمند و جدیدی تحت عنوان وان پلاس تی وی (OnePlus TV) بپردازد که در نوع خود قادر خواهد بود با سایر رقبای قدرتمندش مانند تلویزیون های هوشمند سامسونگ، سونی، ال جی و غیره به خوبی رقابت کند. وان پلاس نیز به نظر می رسد همچون بسیاری از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی تصمیم گرفته درراستای هوشمندسازی محصولات و لوازم خانگی گام های موثر و بلندی بردارد و گجت های هوشمند پرطرفداری را به مرحله تولید و عرضه برساند و به کاربران این امکان را بدهد، به سادگی میان گوشی های موبایل، تلویزیون و سایر محصولات مورداستفاده خود ارتباط برقرار کنند. البته وان پلاس جزئیات و اطلاعات دقیق تری در بیانیه خود بیان نکرده است و به نظر می رسد می خواهد تا زمان معرفی و رونمایی تلویزیون های هوشمندش، کاربران و علاقه مندان را به سمت و سوی خود بکشاند و آنها را در انتظار برای این محصول جدید نگه دارد. انتظار می رود وان پلاس با بهره گیری از سیستم عامل اندروید، به منظور ایجاد نوآوری و برای آنکه حرفی برای گفتن در میان تولیدکنندگان مشهور تلویزیون در جهان داشته باشد، ممکن است به فناوری های نوینی همچون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی یا حتی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده روی بیاورد.