آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۴۳
دیپلماسی
۱۵

خبر

احتمال آزادی ضراب در نیویورک

تسنیم: چند روزنامه و شبکه تلویزیونی ترکیه، روز گذشته به اخباری درباره زندگی رضا ضراب در آمریکا پرداختند. تاجر ایرانی الاصل، رضا ضراب که در ترکیه رضا صراف هم نامیده می شود و حق شهروندی آن کشور را به دست آورده است، هنوز هم مورد توجه رسانه ها قرار دارد. چند روزنامه ترکیه از جمله ملیت و حریت، روز گذشته به ارائه گزارش هایی درباره وضعیت جدید رضا ضراب در آمریکا پرداختند و عکس صفحه اول خود را به او اختصاص دادند. شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک نیز گزارشی منتشر کرده که رضا ضراب در آمریکا به سر می برد و تازه ترین عکس های او در یک رستوران در حال صرف غذای سوشی گرفته شده و وقتی که متوجه حضور عکاسان شده، با عصبانیت رستوران را ترک کرده است. روزنامه ها به وضعیت ظاهری کاهش وزن و آزادی عمل رضا ضراب و گردش او در نیویورک اشاره کرده اند. رضا ضراب که در می 2016، هنگام ورود به آمریکا دستگیر و زندانی شده بود، هنوز هم در نیویورک به سر می برد. روزنامه حریت اعلام کرده که رضا ضراب با دادستان نیویورک معامله کرده و در قبال گرفتن تخفیف برای جرائم خود، حاضر شده اعترافات مهمی درباره معاون هالک بانک (بانک خلق) ترکیه ارائه دهد.

تکذیب خبر فرستادن معتادان ایرانی به افغانستان

ایرناپلاس: سخنگوی وزارت خارجه می گوید اخبار منتشرشده مبنی بر فرستادن معتادان ایرانی به هرات کذب است. به گفته او، نمایندگی های ایران در افغانستان این موضوع را تایید نکرده اند و به نظر می رسد انتشار این اخبار یک نوع خبرسازی با اهداف مشخص است. بهرام قاسمی می گوید که هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اضافه می کند که درباره خبر مزبور از طرق مختلف، تحقیق و بررسی انجام شده است، اما پس از بررسی های به عمل آمده از سوی نمایندگی های ایران در کشور افغانستان، تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. اخیرا رسانه های مختلف خارجی اخباری را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه معتادان ایرانی به کشور افغانستان و به ویژه شهر هرات فرستاده می شوند.