آرشیو یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۹
صنعت و معدن
۳
گزارش

فاز چهارم واکاوی بسته حمایت از تولید

دنیای اقتصاد: «بسته حمایت از تولید» برای چهارمین بار زیر ذره بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق تهران قرار گرفت. اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران به همراه برخی مدیران تشکل ها و فعالان اقتصادی ضمن واکاوی این بسته حمایتی عنوان کردند که این بسته فاقد راهکار عملیاتی برای برون رفت صنایع غذایی و تبدیلی از مشکلات کنونی است.

بحث و بررسی درباره بسته حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی در کمیسیون کشاورزی اتاق تهران برگزار شد که پیش از این، بسته حمایت از تولید در همین کمیسیون و کمیسیون های صنعت و معدن و کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران بررسی شده بود و فعالان اقتصادی در این جلسات رای به حذف رانت در اجرای بسته حمایت از تولید داده بودند. این در حالی است که در نشست جدید کمیسیون کشاورزی اتاق تهران تصریح شد که بسته حمایت از تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با تحریم ها و مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی و تولیدی ناکارآمد است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، به تازگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش نویس بسته پیشنهادی با موضوع حمایت از تولید در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته تا مورد بررسی فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار قرار گیرد. این بسته پیشنهادی در حال حاضر روی میز کمیسیون های مشورتی اتاق تهران قرار دارد و طی جلساتی، نقاط ضعف و قوت آنچه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه های صنعتی به رشته نگارش درآمده، مورد بحث نقادانه فعالان اقتصادی قرار گرفته است. در ابتدای این جلسه گزارشی از آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولید تدوین کرده است، از سوی کارشناس کمیسیون کشاورزی ارائه شد. بر اساس این گزارش، صنعت غذا سهم بیش از 17 درصدی از اشتغال بخش صنعت، سهم بیش از 6 درصدی از صادرات غیرنفتی و همچنین مواد غذایی سهم بیش از 23 درصدی از هزینه های خانوار کشور را تشکیل می دهد در حالی که به گفته فعالان در بسته حمایت از تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت به صنعت غذا توجهی نشده است.