آرشیو دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۰
استان ها
۱۸

کوتاه

تولید تجهیزات پزشکی در ارس

سیما نیک رفتار دنیای اقتصاد – تبریز: عملیات اجرایی واحد تولیدی دستکش های پزشکی با 20 میلیون یورو ارزآوری در منطقه آزاد ارس آغاز شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 39 میلیارد تومان در ارس احداث می شود. به گفته مدیرعامل این شرکت ظرفیت تولید سالانه این واحد 400 میلیون جفت انواع دستکش پزشکی است که در مرحله اول سالانه 300 میلیون جفت تولید خواهد شد. قبادی گفت: این شرکت با تولید دستکش های پزشکی به میزان 15 میلیون یورو مانع از خروج ارز به خارج خواهد شد. وی افزود: صادرات سالانه 5 میلیون یورویی محصولات این شرکت به کشورهای هدف همراه با جلوگیری از واردات این محصولات در مجموع به میزان قابل توجهی خودکفایی و کمک به بخشی از اقتصاد ملی موثر خواهد بود.

برپایی یازدهمین نمایشگاه ماشین آلات راهسازی در اصفهان

دنیای اقتصاد – اصفهان: یازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات راهسازی، معدنی، خدمات شهری و خودروهای دیزلی از فردا در اصفهان برپا می شود. به گزارش روابط عمومی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، این نمایشگاه به مدت چهار روز و در ادامه مجموعه نمایشگاه های مرتبط با حوزه خودرو و حمل و نقل اصفهان در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان واقع در پل شهرستان برپا می شود. در نمایشگاه امسال 21 شرکت در مساحتی بالغ بر 2500 مترمربع فضای نمایشگاهی حضور خواهند یافت و آخرین یافته ها، محصولات و توانمندی های خود را در بخش ماشین آلات راهسازی، راهداری، معدنی، خودروهای تجاری، خودروهای حمل و نقل جاده ای، قطعات یدکی، ماشین آلات خدمات شهری و خدمات وابسته به نمایش می گذارند.

کلنگ زنی شهرک گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش

دنیای اقتصاد – گرگان: عملیات اجرایی احداث شهرک گیاهان دارویی شهرستان گالیکش در روستای بش اویلی بخش لوه این شهرستان آغاز شد. هاشمی، استاندار گلستان با اشاره به سابقه پزشکی و درمانی گیاهان دارویی و سنتی در کشور گفت: با وجود صادرات 100میلیون دلاری گیاهان دارویی، جایگاه رفیعی در این حوزه نداریم. وی ادامه داد: استان گلستان اکنون 3500هکتار درحوزه گیاهان دارویی تولید، صادرات و خدمات دارد و اشتغال بسیاری از جوانان ما متکی به آن است. حسن خسروی، فرماندار شهرستان گالیکش نیز در این مراسم گفت: هزینه احداث این دهکده در فاز نخست مشتمل بر احداث زیرساخت ها برابر با موافقت نامه 2 ساله به میزان 60 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.