آرشیو یکشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۴۵
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

انواع تنظیم!

پوریا عالمی

ستاد تنظیم بازار دیروز بازار را تنظیم کرد. چطوری؟ «تصویب کرد پوشک آماده با قید فوریت از محل واردات برندهای معتبر در دسترس تامین خواهد شد». ما ضمن خسته نباشید به ستاد تنظیم بازار چندتا نکته را عرض می کنیم:

1- مامان ما همیشه به بچه ها می گفت شما می ریزید، من باید جمع کنم. حالا هم معلوم نیست کی وضعیت اقتصاد و بازار را به این مرحله رسانده که الان ستاد تنظیم بازار باید جمع کند.

2- به نظر ما درستش هم همین است که تا مشکلی پیش آمد مشکل را حل کنیم. حالا که ستاد تنظیم بازار با واردات پوشک خارجی دارد مسائل را رفع ورجوع می کند، آیا بهتر نیست فرمان اقتصاد را بدهیم دست ستاد تنظیم بازار که هرجای اقتصاد مشکل پیش می آورند سریع قصه را جمع کنیم؟

3- بازار الان به جایی رسیده که برای تنظیمش باید از پوشک استفاده کنیم.

4- خیلی دوست دارم بدانم کی پوشک وارد می کند یا تولید می کند و چطوری توانست کاری کند که پوشک را طلا کند؟ آیا نباید این عزیزان را به عنوان کیمیاگرانی که پوشک را تبدیل به طلا کردند به آکادمی نوبل شیمی معرفی کنیم؟

5- مسئله اصلی کشور آب است، طبیعی است که پوشک کم می آید.

6- اینکه قبل از اینکه مثلا چالش آب یا چالش نان یا چالش انرژی در کشور به وجود بیاید، اول از همه قحطی پوشک می شود، ثابت می کند یک دانشمندی آن پشت نشسته که بلد است از آب کره بگیرد و از پوشک نان دربیاورد.

جمع بندی: سوفیا... عشقم... سه نوع تنظیم داریم: تنظیم باد، تنظیم خانواده و تنظیم پوشک. پس بهتر است آدم منظم باشد تا کارش به تنظیم نکشد.

عاشق بی نظم تو؛ میدون دوم