آرشیو چهار‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۲
ورزش
۲۴

مودریچ، پایان دهنده سلطه مسی و رونالدو

مراسم انتخاب برترین های فوتبال جهان دوشنبه شب از سوی فیفا برگزار شد و لوکا مودریچ از باشگاه رئال مادرید و تیم ملی کرواسی عنوان برترین فوتبالیست سال جهان را به دست آورد. در این مراسم دیدیه دشان سرمربی فرانسه به عنوان بهترین مربی انتخاب شد و گل محمد صلاح به اورتون نیز عنوان بهترین گل سال را کسب کرد.

به این ترتیب مودریچ به حاکمیت 10 ساله مسی و رونالدو در این زمینه خاتمه داد و این درحالی بود که هر دو ستاره مزبور در این مراسم غایب بودند. همین موضوع باعث شد انتقادهای گسترده ای از سوی بزرگان فوتبال به مسی و رونالدو صورت بگیرد. یکی از مدیران فیفا پس ازپایان مراسم گفت: «آنها فوتبال و این مراسم را بی اعتبار کردند.» فابیو کاپلو هم از دیگر کسانی بود که غیبت این دو بازیکن را به باد انتقاد گرفت و گفت: «این رفتار مسی و رونالدو بی احترامی به همه بود. چرا آنها در این مراسم شرکت نکردند؟ وقتی مراسم اسکار برگزار می شود همه نامزدها شرکت می کنند، اما اینجا مسی و رونالدو شرکت نکردند. این رفتار نشان داد که آنها شکست را دوست ندارند. آنها باید یاد بگیرند که هنگام شکست هم به دیگران احترام بگذارند.»

داور شوکر اسطوره فوتبال کرواسی و رئیس فعلی فدراسیون این کشور نیز به این شکل به غیبت دو ستاره آرژانتین و پرتغالی واکنش نشان داد: «آنها بدانند که زندگی فقط طی کردن مسیر پیروزی نیست. وقتی هم که می بازی، باید احترام بگذاری. خوشحالم که مودریچ پایان دوران یکه تازی رونالدو و مسی را رقم زد.» سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید هم در این خصوص گفت: «اگر کریستیانو و لیونل در مراسم حضور داشتند بهتر می شد. البته ممکن است آنها دلایل قانع کننده ای برای غیبت خود داشته باشند.» از نکات جالب مراسم این بود که بعد از اعلام آرا مشخص شد لیونل مسی به رونالدو رای داده و رقیب اصلی اش در این سال ها را به عنوان سومین بازیکن برتر سال به فیفا معرفی کرده است. همچنین کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران به ترتیب به لوکا مودریچ، کیلیان امباپه و ادن ازار رای داد و مسعود شجاعی، کاپیتان تیم کشورمان هم صلاح، مودریچ و امباپه را به عنوان نفرات برتر برگزید.