آرشیو یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۵
استان ها
۱۸

افزایش 16 درصدی تولید گندله درفولاد خراسان

دنیای اقتصاد – مشهد: مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان از افزایش 16 درصدی تولید گندله در این مجتمع طی شهریور امسال خبر داد و گفت: کارکنان واحد تازه تاسیس گندله سازی «مجتمع فولاد خراسان» با تولید بیش از 94 هزارتن گندله در شهریور روند دستیابی به ظرفیت اسمی را سرعت بخشیدند.

حسین احمدی سلیمانی افزود: کارخانه گندله سازی این شرکت با ظرفیت 5/2 میلیون تن در اردیبهشت امسال به بهره برداری رسید و در شهریور به این رکورد در تولید دست یافت. احمدی با بیان اینکه مجتمع فولاد خراسان به عنوان تنها قطب تولید فولاد که همه اجزای زنجیره تولید را در استان و حوزه جغرافیایی خود ایجاد کرده است، اظهار امیدواری کرد: باتوجه خاص به شرایط کنونی بازار و اتخاذ سیاست گذاری های تولید و نیز تجارت به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، در سال «حمایت از کالای ایرانی» تولیدکنندگان فولاد کشور بتوانند سهم خود را در اشتغال، رونق تولید و حمایت از اقتصاد ملی به بهترین شکل ادا کنند.

حمیدرضا زارع، معاون بهره برداری مجتمع فولاد نیشابور گفت: این مجتمع با تولید بیش از یکصد هزارتن شمش فولادی در شهریور، رکورد جدیدی در تولید فولاد در این شرکت ثبت کرد. وی افزود: واحد فولادسازی این شرکت با تولید 100 هزار و 294 تن شمش در شهریور، رکورد تولید پیشین خود را 6209 تن ارتقا داد و نوار افزایش تولید در مسیر تحقق هدف 5/1 میلیون تنی شرکت را تداوم بخشید. زارع با بیان اینکه کارخانه فولادسازی شماره2 این شرکت در سال گذشته به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: ظرفیت نهایی این واحد 720 هزار تن است که در شهریور با تولید 43 هزار و 951 تن شمش، موفق شدند 4629 تن نصاب پیشین این ناحیه را ارتقا ببخشند و در همین حال، در ناحیه فولادسازی یک نیز 56 هزار و 343 تن تولید شد که مجموعا بالاترین نصاب را از ابتدای فعال شدن هر دو کوره ذوب شرکت رقم زدند.