آرشیو یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۵
استان ها
۱۸

تعیین تکلیف صنایع راکد در قزوین

مهرداد نوری

دنیای اقتصاد - قزوین: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: 72 واحد تولیدی و طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در تملک و در شرف جانشینی بانک های عامل قرار دارند.

حمیدرضا خانپور در دیدار با رئیس امور شعب بانک ملی استان قزوین اظهار کرد: به منظور سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در چارچوب اقتصاد مقاومتی و نگاه ویژه به صنایع کوچک و متوسط (طرح رونق کسب و کار) مبنی بر ساماندهی و احیای بخش های اقتصادی واحدهای تولیدی که سرمایه گذاری کرده اند واحدهای صنعتی و تولیدی که به هر نحوی در جانشینی بانک های عامل قرار دارند برای راه اندازی مجدد تعیین تکلیف می شوند.

وی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت این واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت: اکنون از 72 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تملک بانک های عامل، 42 واحد تولیدی و طرح صنعتی جانشین شده و 26 واحد دیگر در شرف جانشینی هستند که 16 واحد تولیدی و طرح صنعتی فعال بوده و بقیه غیر فعال و راکد هستند که در این نشست مشکلات در حوزه قراردادهای جانشینی بانک ها مورد بررسی قرار گرفت.

خانپور کمبود نقدینگی، نبود بازار، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و اختلاف بین شرکا و سهامداران را از مهم ترین عوامل راکد بودن این واحدهای تولیدی و طرح های صنعتی اعلام کرد. در ادامه یزدان دوست، رئیس امور شعب بانک ملی استان قزوین تصریح کرد: آماده همکاری برای تعیین تکلیف واحدهای جانشین شده و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی وصنعتی که با هدف تولید، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار گام برمی دارند، هستیم.