آرشیو دو‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۶
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

سه پایه 200 دلاری گیتسو

آی تی ایران: عکاسان حرفه ای گیتسو (Gitzo) را خوب می شناسند. برندی مشهور و سازنده بهترین سه پایه و تک پایه های تصویربرداری. محصولات این شرکت به دلیل ساخته شدن از کربن بسیار سبک و مقاوم و البته بسیار گران هستند. حالا گیتسو یک سه پایه کوچک ساخته که برای سفر ایده آل است. گیتسو مینی تراولر (Gitzo Mini Traveler) سه پایه کوچکی است که تنها 250 گرم وزن دارد؛ اما قادر به تحمل وزن دوربین تا 3 کیلوگرم است. طول این سه پایه در هنگام بسته شدن 1/22 سانتی متر است. کلاهک این سه پایه به راحتی قابل بیرون آمدن است تا بتوان به سرعت دوربین را به دست گرفت. قیمت این سه پایه 200 دلار است.

ساعت هوشمند یا پرستار شخصی

مهر: شرکت استروم ساعت های هوشمند جدیدی به نام اس دبلیو 300 عرضه کرده که ضمن سازگاری با گوشی های هوشمند از قابلیت کنترل صوتی نیز برخوردار هستند. ساعت های یادشده مجهز به نمایشگر 3/1 اینچی تمام رنگی گرد هستند. یکی از قابلیت های دیگر ساعت یادشده امکان یادآوری فرآیندها و وظایف مهم مانند زمان انجام تمرینات ورزشی، خوردن دارو و غیره است. سازگاری ساعت یادشده با دستیار هوشمند سیری اپل هم باعث شده کاربران بتوانند آن را با فرامین صوتی فعال کنند و وظایف مختلف محوله را انجام دهند. این ساعت مجهز به یک باتری 200 میلی آمپری است که در عرض 2 ساعت شارژ می شود و قابلیت کنترل ضربان قلب و فشار خون را نیز دارد. ساعت یادشده در صورت نامنظم تشخیص دادن ضربان قلب یا فشار خون از طریق ارسال یک پیام به کاربر خود هشدار می دهد تا وی به سرعت به پزشک مراجعه کند.

ساعت هوشمند هیبریدی

ایسنا: شرکت ال جی احتمالا سوم اکتبر همراه با معرفی پرچمدار جدید خود، از ساعت هوشمند جدیدش موسوم به «G7» نیز با یک ظاهر ترکیبی جدید رونمایی خواهد کرد. شرکت فناوری ال جی (LG) روز سوم اکتبر به همراه معرفی پرچمدار جدید خود به نام V40 احتمالا از ساعت هوشمند جدید خود موسوم به LG Watch G7 نیز با یک طراحی ترکیبی جدید رونمایی خواهد کرد. ماه ها بود که گزارش ها می گفتند ال جی در حال کار روی یک ساعت هوشمند است که ترکیبی از دیجیتال و ساعت های معمولی است. اکنون به نظر ال جی هفته آینده این ساعت هوشمند جدید را همراه با پرچمدار جدید خود معرفی خواهد کرد. گفته می شود که این ساعت هوشمند دارای یک صفحه نمایش 2/1 اینچی، حافظه اجرایی (RAM) 768 مگابایتی و حافظه 4 گیگابایتی است، اما GPS یا عملکرد NFC ندارد. قبلا تصور می شد این ساعت، Watch Timepiece نامیده شود. در عین حال، V40 دارای پنج دوربین (سه تا در پشت و دو تا در جلو) و احتمالا صفحه نمایش 4/6 اینچی است.