آرشیو دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۶
خبر
۸

تکذیب دوباره استعفای وزیران

امیری: وزرا سر جای خود هستند

دنیای اقتصاد: معاون پارلمانی رئیس جمهور دیروز تاکید کرد که فعلا وزرا سر جای خود هستند و در وزراتخانه هایشان محکم و مستحکم مشغول به انجام وظیفه هستند. این پاسخی است که حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری دیروز به سوالی درباره ابهامات و احتمالات تغییر و تحولات کابینه ارائه کرد. امیری در گفت وگو با «ایلنا» همچنین تاکید کرد که در ابتدای کار دولت، همه اعضای دولت به رئیس جمهور اعلام کردند در هر مقطعی و در هر شرایطی اگر ایشان تصمیمی در مورد اعضای دولت بگیرند، در راستای مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران عمل خواهند کرد.

معاون پارلمانی به موضوع وزیران پیشنهادی برای دو وزارتخانه «امور اقتصادی و دارایی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» که طی دو ماه گذشته وزیران آن استیضاح شدند، اشاره کرد و گفت: قانون اساسی به رئیس جمهور اجازه می دهد تا سه ماه وزارتخانه های دولت را با سرپرست معرفی کند. بر این اساس، در موعد قانونی یعنی تا قبل از انقضای این سه ماه وزرای پیشنهادی معرفی خواهند شد.

علاوه بر برکناری علی ربیعی و مسعود کرباسیان از کابینه دوازدهم با ابزار استیضاح مجلسی ها، همچنان طرح استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و راه و شهرسازی مطرح است که از هیات رئیسه مجلس آنها را به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده و اکنون در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس است. حسینعلی امیری در واکنش به این سوال که سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفته است که وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد طی هفته جاری معرفی می شوند، اظهار کرد: من نمی توانم زمان معرفی وزرای پیشنهادی را تعیین و اعلام کنم.

از سوی دیگر، دیروز سید محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در یک گفت وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه دولت از مشکلات مردم آگاهی دارد و دنبال راه حل برای آنهاست، گفت: وزیر کار و اقتصاد استیضاح شدند؛ اما اکنون وضع بهتر شده است؟ او توضیح داد: دولت دنبال آن بود وزیری را انتخاب کند که بهتر از قبل باشد. روی آن مطالعه می کرد؛ اما مجلس، وزرا را استیضاح کرد. به هر حال انتخاب وزرای جدید در حال بررسی است و یک شبه نمی توان وزیر جدید انتخاب کرد.