آرشیو دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۶
خبر
۸

خبر

نظر واعظی درباره قیمت ارز

ایسنا: محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ریشه در عوامل اقتصادی، سیاسی و روانی دارد و مشکل پیچیده تر از اینها است، گفت: دولت دنبال پایین آوردن قیمت ارز است و قیمت ارز قطعا پایین می آید. مردم هم به اندازه نیاز خود کالا بخرند، زیرا اجناس مورد نیاز مردم به اندازه کافی تهیه شده است.

واعظی بابیان اینکه قیمت فعلی ارز به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست، گفت: با سازوکارهایی که دولت طراحی می کند قیمت ارز قطعا پایین می آید. واعظی شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با بیان اینکه یک عامل فقط ریشه مشکلات امروز کشور نیست، اظهار کرد: همین دولت تا چند ماه قبل ثبات اقتصادی ایجاد کرد. دولت هم تغییر رویه نداد و سیاست خود را پیش برد. آنچه موجب مشکلات شد، فشار از خارج بود. این فشار باید در داخل مدیریت می شد. ما باید به سرعت خود را آماده کنیم که عکس العمل مناسبی نسبت به فشارهای بیرونی نشان دهیم. فشارهای خارجی، اقتصادی، سیاسی و جنگ روانی و تبلیغاتی بود. همچنین به گزارش «ایلنا» با بیان اینکه سفیر چین انتخاب شده است، گفت: فرد جایگزین سفیر چین انتخاب شده، اما اعلام نمی کنیم تا همه مراحل انجام شود.

توضیح وزیر کشور در مورد سمت جدیدش

ایرنا: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصد و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور درخصوص انتصاب وی به عنوان «رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» گفت: باتوجه به شرایط تبلیغاتی و اقداماتی که رسانه ها هم در داخل کشور به دلیل نداشتن اطلاعات یا ناهماهنگی بین دستگاه ها و هم رسانه های خارجی به دلیل اغراض و تخریب دستاوردهای کشور در مسائل اقتصادی دارند، این ستاد راه اندازی شد.

وی افزود: در جلسه سران قوا تصمیم گرفته شد که هماهنگی بین دستگاه های متولی مسائل اقتصادی و دستگاه های اطلاع رسانی ایجاد شود که هم تبادل اطلاعات انجام و هم اقدامات ایجابی و سلبی مورد نیاز برنامه ریزی شود و علاوه بر رفع ابهامات، ایرادات و ضعف ها به خلاهای اطلاعاتی جامعه پاسخ مناسب داده شود. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا انتصاب شما به عنوان رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به معنای سخنگویی دولت نیز هست، گفت: بنده فقط در حوزه اقتصادی صحبت می کنم و سخنگوی دولت نیستم.