آرشیو چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۸
استان ها
۱۸

پرداخت 68 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار در کردستان

اسرین مقصودی

دنیای اقتصاد – سنندج : مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت: 68میلیارد تومان تسهیلات به منظور اشتغال پایدار و فراگیر در کردستان پرداخت شده است.اسعد فهیمی در جلسه کارگروه مشترک توسعه و سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد:140 میلیارد تومان سرمایه در گردش تا پایان مهر به طور کامل جذب خواهد شد.

وی افزود: باپیگیری های انجام شده در صورت جذب کامل تسهیلات سرمایه در گردش مجدد این تسهیلات تخصیص داده خواهد شد. مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان اذعان کرد:نوسانات ارزی مانعی برای اجرای طرح های کلان استانی شده که به عنوان مشکلات بازماندگی طرح های شاخص نگران کننده است. وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از مشکلات ارزی در ساختار اجرای طرح ها، تسهیلات باید به موقع جذب و پرداخت شود که پیگیری و اجرای این به عنوان اولویت در حال اجراست.

فهیمی یادآورشد: اشتغال پایدار روستایی تاثیر فراوانی در افزایش اشتغال زایی روستایی دارد، بر این اساس در سال 97 تاکنون 62میلیارد تومان در اشتغال پایدار و 6میلیارد و 800میلیون تومان برای اشتغال فراگیر تسهیلات پرداخت شده است.وی اظهار کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده به محض انجام به روزرسانی سامانه صندوق توسعه ملی، سهم سرمایه در گردش به طور کامل جذب خواهد شد.به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان،بخش کشاورزی کردستان بیشترین سهم جذب دراشتغال را به خود اختصاص داده است.