آرشیو چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۸
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

لپ تاپ چرم اچ پی عرضه شد

دنیای اقتصاد : اچ پی یک لپ تاپ / تبلت جدید با نام Spectre Folio معرفی کرده و این کار خود را اختراع دوباره PC گذاشته است. مهم ترین نقطه تمایز این لپ تاپ در جنس استفاده شده در بدنه آن است. در حالی که بسیاری از لپ تاپ ها از آلومینیوم یا پلاستیک ساخته شده اند اچ پی این محصول جدید را با چرم دیزاین کرده است.

البته بدنه اصلی این لپ تاپ از منیزیم است که روی آن را چرم پوشانده است. لپ تاپ Spectre Folio بسیار باریک است اما به گفته شرکت باتری آن تا 18 ساعت می تواند نیازهای کاربر را پوشش دهد. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش 3/ 13 اینچی از نوع FHD برخوردار است که البته از پنل 1W جدید شرکت اینتل بهره می برد که مصرف باتری را به شدت کاهش می دهد. قرار است نسخه K4 این لپ تاپ هم سال آینده عرضه شود. به نظر می رسد عنوان «بازاختراع PC» که اچ پی درباره این لپ تاپ به کار برده نیاز به بررسی های بیشتری روی این محصول دارد اما به هر حال به نظر می رسد این محصول از نظر مهندسی و دیزاین بسیار جذاب است. صفحه نمایش این لپ تاپ/ تبلت دارای 4000 سطح حساسیت است و همین نشان می دهد که استفاده از قلم روی آن چقدر می تواند لذت بخش باشد. نسخه Core i5 این دستگاه 1299 دلار و نسخه Core i7 آن 1399 دلار قیمت دارد. همچنین نسخه پشتیبانی کننده از LTE نیز با پردازنده Core i7 بالغ بر 1499 دلار برای کاربر هزینه دارد.

هوآوی تبلت 10 اینچی مدیاپد M5 لایت را معرفی کرد

فارنت : هوآوی به تازگی و بی سروصدا تبلت جدید مدیاپد M5 لایت خود را معرفی کرده است. این تبلت 10 اینچی با چهار بلندگو برای تماشای فیلم ها بهینه سازی شده است. از آنجا که این روزها تبلت های اندرویدی طرفداران چندانی ندارند هوآوی هم تصمیم گرفته مدیاپد M5 لایت خود را بی سروصدا رونمایی کند. این تبلت از یک بدنه فلزی بهره گرفته و شرکت هارمن کاردن نیز بلندگوهای چهارگانه آن را بهینه سازی و تنظیم کرده است.

این تبلت از صفحه نمایشی 1/ 10 اینچی با نسبت تصویر 16:10 و وضوح 1920 در 1200 پیکسل بهره می برد. با وجود این هوآوی در این تبلت از تراشه قدیمی Kirin 659 خود به جای مدل جدیدتر Kirin 710 استفاده کرده است. مدیاپد M5 لایت در دو نسخه با 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. علاوه بر بلندگوهای چهارگانه هوآوی فناوری Histen 5.0 خود را نیز برای شبیه سازی صدای سه بعدی فراگیر به این تبلت آورده است. یک باتری 7500 میلی آمپرساعتی برای تماشای طولانی ویدئو و انجام بازی ها به راحتی شما را تا یک روز همراهی خواهد کرد و هوآوی این تبلت را به اندروید 8 با رابط کاربری EMUI 8.0 مجهز کرده است. از سایر مشخصات این تبلت می توان به ضخامت 7/ 7 میلی متری، 475 گرم وزن، اتصال LTE، بلوتوث 2/ 4، دوربین های 8 مگاپیکسلی در پشت و جلو و همچنین درگاه USB-C اشاره کرد. علاوه بر این بسته به منطقه عرضه مدیاپد M5 لایت ممکن است با یک قلم M-Pen هوآوی نیز همراه شود که توانایی تشخیص 2048 سطح فشار را دارد. این تبلت در دو رنگ طلایی و خاکستری فضایی به بازار عرضه خواهد شد اما قیمت و زمان عرضه آن هنوز اعلام نشده است.

سامسونگ ساعت هوشمند گلکسی واچ گلف ادیشن را معرفی کرد

فارنت : شرکت سامسونگ به تازگی از ساعت هوشمندی با عنوان گلکسی واچ گلف ادیشن رونمایی کرده است. همان طور که شاید بتوان از نام ساعت جدید نیز دریافت، این محصول برای علاقه مندان به بازی گلف تولید شده است. در بین شرکت های سخت افزاری مرسوم است که محصولات خود را در باندل های مختلف راهی بازار می کنند. پیرامون همین موضوع نیز سامسونگ به تازگی ساعت هوشمند گلکسی واچ گلف ادیشن را معرفی کرده که به نوعی مدل مخصوص گلف بازان ساعت گلکسی واچ محسوب می شود.

ساعت هوشمند گلکسی واچ گلف ادیشن درواقع همان مدل اصلی گلکسی واچ است که روی آن برنامه اختصاصی Smart Caddy نصب شده است. با این برنامه می توانید به اطلاعات دقیق مسیر حرکت زمین دسترسی داشته باشید. در سوی دیگر این برنامه می تواند پیشرفت و روند ضربات شما را ضبط و ردیابی کند. Smart Caddy مخزن اطلاعات 60 هزار زمین گلف در سراسر جهان است و شرکت سازنده وعده داده عمر شارژ باتری ساعت هوشمند گلکسی واچ گلف ادیشن برای سه دور بازی کامل گلف یا پر کردن 54 حفره کافی کفایت کند. قیمت مدل 46 و 42 میلی متری ساعت هوشمند جدید سامسونگ به ترتیب 367 و 351 دلار تعیین شده است. این محصول از ماه آینده در کره جنوبی عرضه خواهد شد و هنوز اطلاعاتی در رابطه با فروش آن در سایر بازارها منتشر نشده است.