آرشیو شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۰
بازرگانی
۵

اثر حکم «لاهه» بر تعامل شرکت های خارجی با ایران

دنیای اقتصاد : دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و رئیس مرکز حقوقی بین المللی ریاست جمهوری معتقد است رای صادرشده از سوی این دیوان مبنی بر لغو تحریم های دارویی، غذایی و بشردوستانه آمریکا علیه ایران، برای شرکت های بزرگ خارجی که می خواهند با ایران همکاری کنند، بسیار حائز اهمیت است تا آنان به مقابله با فشار سیاسی و اقتصادی آمریکا بپردازند.

دیوان بین المللی دادگستری هفته گذشته با صدور رای خود در پرونده شکایت ایران، از آمریکا خواست تا شرایط را برای «صادرات بدون محدودیت دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و لوازم کشاورزی و قطعات یدکی هواپیما» که نبود آن «جان شهروندان ایرانی را به خطر انداخته» فراهم کند. براساس رای موقت قرائت شده در دیوان لاهه، قضات دریافته اند که برخی از تحریم های ضدایرانی آمریکا، مغایر با تعهدات در عهدنامه مودت 1955 است.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 990,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.