آرشیو شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۰
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

ساعت هوشمند جدید ال جی با عقربه های فیزیکی

فارنت : شرکت ال جی از اولین ساعت هوشمند هیبریدی خود با نام Watch W7 پرده برداشت که قرار است با برچسب قیمتی 450دلاری راهی بازار شود. سنت و پیشرفت در حال ادغام شدن و به وجود آوردن محصولاتی هستند که علاقه مندان به هر دو دسته را می تواند راضی نگه دارد. شرکت ال جی نیز با توجه به همین دو مقوله در ساعت هوشمند هیبریدی Watch W7، توانسته فناوری مدرن را در کالبد یک ساعت هوشمند کلاسیک شیک با پشتیبانی از گواهی عایقی IP68 و قدرت گرفتن از پلت فرم Wear OS پیاده سازی کند.

اگر واژه ساعت هوشمند هیبریدی برایتان آشنا نیست، باید بگوییم که ساعت جدید ال جی هرچند از نمایشگری 2/ 1 اینچی لمسی با وضوح تصویر 360 در 360 پیکسل بهره برده، با این حال در وسط این نمایشگر دو عقربه مکانیکی و پیچ چرخ دنده مجزا تعبیه شده است. به زبان ساده هرقدر هم واچ فیس را تغییر دهید، بازهم همیشه روی نمایشگر دو عقربه در حال حرکت وجود خواهند داشت. البته ناگفته نماند پیاده سازی همین عقربه ها که در ساخت آن با شرکت Soprod نیز همکاری شده، موجب بزرگ تر شدن بدنه و قطر ساعت هم شده است؛ طوری که خرید آن برای افرادی که مچ دستشان کوچک است توصیه نمی شود. در سوی دیگر این عقربه های مکانیکی می توانند در نقش یک ارتفاع سنج، فشار سنج، کرونومتر، تایمر و حتی قطب نما هم ایفای نقش کنند.

باوجود عمر شارژ 2 روزه باتری در حالت عادی، ساعت هوشمند هیبریدی Watch W7 همچنان از تراشه نسبتا قدیمی اسنپ دراگون 210 در کنار 768 مگابیت حافظه رم و 4 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی قدرت گرفته است. البته در نظر داشته باشید که در حالت آنالوگ (صرفا استفاده از عقربه ها)، عمر شارژ باتری به 100 روز قابل افزایش است. در سوی دیگر حتی در زمان اتمام شارژ باتری در حالت عادی، دستگاه به طور خودکار به حالت آنالوگ سوئیچ کرده و 2 تا 3 روز همچنان شما را همراهی خواهد کرد. نکته مایوس کننده آنکه در ساعت هوشمند هیبریدی Watch W7 نه تنها خبری از سنسور ضربان قلب، جی‎پی‎ اس داخلی و پشتیبانی از LTE نیست، بلکه به دلیل فقدان تراشه NFC، حتی نمی توان از آن برای پرداخت های موبایلی مبتنی بر Google Pay نیز استفاده کرد. با این تفاسیر قیمت ساعت با توجه به طراحی شیک و برخی قابلیت های ابتدایی یک گجت هوشمند تعیین شده است.

تنظیم خودکار دمای خانه با ترموستات هوشمند

ایسنا : شرکت «نست لبز» قصد دارد یک ترموستات هوشمند ارائه دهد که می تواند دمای خانه را به صورت خودکار تنظیم کند. به گزارش «ایسنا» و به نقل از گیزمودو، شرکت آمریکایی «نست لبز» (Nest Labs)، ترموستات جدید خود را در اواسط ماه جاری، به اروپا عرضه خواهد کرد.

شرکت «نست لبز»، از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده ابزار هوشمند کنترل دما است که به «گوگل» تعلق دارد. ترموستات شرکت نست موسوم به «ترموستات ای» (Thermostat E)، یک ترموستات هوشمند است که همه ویژگی های ترموستات قبلی این شرکت را دارد اما استفاده از آن ساده تر است. این ابزار طوری طراحی شده که مانند یکی از لوازم خانگی معمولی است و به راحتی روی دیوار نصب می شود؛ در نتیجه جایگزین خوبی برای ترموستات های کنونی خواهد بود. این ترموستات هوشمند، برنامه از پیش تعیین شده خود را دارد اما می تواند افراد حاضر در خانه را تشخیص دهد و دمای خانه را به صورت خودکار تنظیم کند. برنامه ترموستات ای، با استفاده از یک اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه یا لپ تاپ یا با استفاده از دستیار صوتی گوگل، قابل تغییر است. حسگرهای داخلی این ابزار، نه تنها دما، بلکه رطوبت و نور محیط را نیز تشخیص می دهند. ترموستات ای در اواسط ماه جاری با قیمت 199 دلار عرضه خواهد شد.

شبیه سازی واقعیت مجازی برای نینتندو سوئیچ با هدست NS Glasses

فارنت : هرچند نینتندو سوئیچ برای کار در فضای واقعیت مجازی طراحی نشده، با این حال یک شرکت کانادایی از هدستی باعنوان NS Glasses پرده برداشته که می تواند بازی های این کنسول را در فضایی شبیه به سه بعدی اجرا کند. واقعیت مجازی هنوز در ابتدای راه قرار دارد و بسیاری معتقد هستند که آینده بازی های کامپیوتری در این فضا پیگیری می شود، از این رو شرکت ها و غول های تکنولوژی هر یک مشغول توسعه گوشه ای از این فناوری هستند. به عنوان مثال یک شرکت ناشناس کانادایی به تازگی از هدست NS Glasses پرده برداشته که اجرای بازی های نینتندو سوئیچ در حالت شبیه سازی شده واقعیت مجازی را امکان پذیر می کند.

هدست های واقعیت مجازی مستقل نه تنها بسیار گران هستند، بلکه هنوز کیفیت های لازم را ارائه نمی دهند و بازی کردن با آنها، بدون در اختیار داشتن یک فضای باز و بزرگ، ممکن نیست. همین امر مانع حضور جدی بسیاری از تولید کنندگان بازی های کامپیوتری در این حوزه می شود. نینتندو نیز با توجه به همین موضوع پشتیبانی از واقعیت مجازی را تاکنون به هیچ یک از کنسول های خود اضافه نکرده است؛ با این حال اگر واقعا مشتاق تجربه انجام بازی با نینتندو سوئیچ در این محیط هستید، بدون شک هدست NS Glasses بهترین گزینه برایتان خواهد بود. همان طور که گفته شد نینتندو سوئیچ به هیچ عنوان برای کار با هدست های واقعیت مجازی بهینه نشده است، از این رو NS Glasses از طریق خروجی Nintendo Life و به کار گیری جلوه های ویژه با نمایشگرهایی با رزولوشن 720 پیکسل، یک محیط شبیه سازی شده سه بعدی را برای کاربر تداعی می کند. به نظر می رسد ارگونومی در طراحی این هدست در اولویت قرار گرفته و تصاویر منتشر شده از آن هم این موضوع را تایید می کند؛ دلیلش هم جلوگیری از خستگی کاربر هنگام کار طولانی مدت با هدست است. هدست NS Glasses به زودی با برچسب قیمتی 50 دلاری راهی بازار خواهد شد، اما از هم اکنون می توانید با نصف مبلغ مذکور هدست را پیش خرید کنید.