آرشیو یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۱
استان ها
۱۸

اصفهان آماده استقبال از سرمایه گذاران داخلی و خارجی

دنیای اقتصاد- اصفهان : سیزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری های کلان شهرهای کشور در اصفهان در حالی برپا شد که نمایندگانی از15 کلان شهر در این نشست حضور داشتند.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این نشست با تاکید بر توسعه پایدار شهری در اصفهان گفت: محوریت کار باید بر مبنای توسعه انسانی، محیط زیست و نگاه به نسل های آینده باشد؛ در توسعه پایدار هیچ کس درپی توجه به بشر امروز نیست بلکه درصدد است ضمن استفاده از منابع به گونه ای عمل کند که منافع آیندگان نیز تضمین شود. به گفته این مسوول برای توسعه پایدار در دنیای کنونی ناگزیر به مشارکت با بخش خصوصی هستیم. واقعیت آن است که این امکان وجود ندارد شهرداری ها متولی توسعه پایدار باشند و فقط بر اساس توانایی های خود انجام دهنده این اقدام باشند بلکه باید بخش خصوصی به مشارکت گرفته شود. از این رو ضرورت دارد با حمایت از توانمندی های بخش خصوصی و کاهش تصدی گری ها این بخش را به میدان آورد.

در ادامه نوروزی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرها در تهران باید ایجاد هم افزایی و تعامل بین شهرها باشد. لازم است تعامل و همدلی بین شهرداران کشور در زمینه هدایت سرمایه گذاران از سوی دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرها پیگیری شود تا با ایجاد این همدلی و ارتباطات بتوان برای ساختن شهرها گام برداشت. چراکه تنها در سایه تعامل می توان اقدام سازنده ای برای بشریت رقم زد. شهردار اصفهان با اشاره به اینکه امروزه درگیرشدن با یکسری از عناوین آفت و آسیب سرمایه گذاری شده است اصفهان را آماده استقبال از سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کرد. وی اظهار کرد: باید بتوان به نحوی عمل کرد که اگر به عنوان نمونه زمینه اجرای نوعی سرمایه گذاری در اصفهان وجود نداشته باشد یا توجیهی برای سرمایه گذار نباشد، اطلاع داشته باشیم در کدام شهر ظرفیت هدایت سرمایه گذاران وجود دارد و این کمک بزرگی خواهد بود.این مسوول گفت: متاسفانه تعاملی بین شهرداران کشور در حوزه هدایت سرمایه گذاران وجود ندارد که این یک نقص بزرگ است. به این منظور دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرها باید اقدام کند تا چنین تعاملی بین شهرهای مختلف ایجاد شود.