آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۲
استان ها
۱۸

اجرای خط انتقال آب زرینه رود به تبریز امسال به پایان می رسد

رعنا نیک رفتار

دنیای اقتصاد – تبریز : فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: طرح خط انتقال آب زرینه رود به تبریز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

عبادالله عبداللهی در بازدید از روند اجرای این طرح اظهار کرد: مخزن های انتقال این خط توان تامین آب 72 ساعته کلان شهر تبریز را برای شرایط خاص و مواقع قطعی آب دارد که جهادگران خاتم به طور شبانه روزی در تلاش برای اتمام این طرح مهم ملی هستند. وی افزود: این خط انتقال آب از طرح های پدافند غیرعامل کشور است که می تواند در مواقع قطعی آب یا موارد فوریتی 72ساعت از آب شهروندان تبریزی را به راحتی تامین کند. سردار عبداللهی طول خط این طرح انتقال آب را 145 کیلومتر اعلام کرد که تاکنون 135 کیلومتر آن تمام شده و 10 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: آب این خط انتقال توسط دو مخزن 10 هزار مترمکعبی و 100 هزار مترمکعبی تامین می شود که مخزن 100هزار مکعبی آن به پایان رسیده و کار ساخت مخزن 10هزار مترمکعبی آن نیز در حال اجراست که تا پایان سال 1398 و شاید زودتر از آن به بهره بهره برداری برسد. سردار عبداللهی با اشاره به اینکه مخازن این خط آب توان ذخیره 160میلیون مترمکعب در ثانیه را دارد، اضافه کرد: همه تجهیزات و شیرآلات این خط آماده شده و دارای سیستم هوشمند است.