آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۴
فناوری
۱۷

اخبار

همایش کودک و نوجوان در فضای مجازی برگزار می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری همایش کودک و نوجوان در فضای مجازی با حضور پلتفرم های فعال در این حوزه برای ترویج آنها در میان مردم خبر داد.به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به استخراج طرحی در مورد حضور کودک و نوجوان در فضای مجازی در ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم در وزارت ارتباطات، گفت: اجرای این طرح در صیانت از فرهنگ کودک و نوجوان در فضای مجازی می تواند مؤثر باشد و از این رو امسال قصد داریم ترویج آن را در جامعه دنبال کنیم.

وی با اعلام برگزاری نمایشگاهی با حضور پلتفرم های حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی در هفته کودک، افزود: قصد داریم با برگزاری این همایش در راستای ترویج پلتفرم های فعال در میان مردم گام برداریم و آنها را در راستای فرهنگ سازی به خانواده ها معرفی کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه بیشتر استفاده از این پلتفرم ها، در تهران متمرکز شده است، اظهار کرد: به همین دلیل بحث ترویجی را در این حوزه آغاز می کنیم تا استفاده از آنها در کشور گسترده تر و فراگیرتر شود.

نایب رئیس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران: نتیجه فیلتر تلگرام استفاده مضاعف از فیلترشکن بود

نایب رئیس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران، افزایش استفاده از فیلترشکن ها را نتیجه فیلترینگ تلگرام دانسته و ابراز داشت هنوز بیشتر مردم از تلگرام به عنوان پیام رسان استفاده می کنند.

به گزارش «ایران» عبدالرضا نوروزی در زمینه اقداماتی که باید در زمینه پیام رسان های بومی ایجاد شود، گفت: باوجود آنکه تلگرام فیلتر شده همچنان حدود 80 درصد مردم به نوعی از پیام رسان های غیربومی استفاده می کنند و با فیلتر تلگرام تنها اتفاقی که افتاده این بوده که نوجوانان ما از طریق فیلترشکن به اینترنت بدون فیلتر متصل شده اند و به سایت های با محتوای نامناسب دست پیدا می کنند. وی افزود: اگر به شکلی عمل کنیم که در بین مردم اعتماد نسبت به پیام رسان های بومی ایجاد شود خواه ناخواه اقبال عمومی نیز به پیام رسان های بومی ایجاد می شود. اگر حتی برای توسعه پیام رسان های بومی از طرح هایی مثل ایجاد پیام رسان با مشارکت شرکت های خصوصی واقعی و شرکت های شناخته شده خارجی استفاده می کردیم می توانستیم نتایج مناسب تری را به دست آوریم و پیام رسان های بومی با کیفیت تری داشته باشیم.