آرشیو چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۴
بازار موبایل
۲۷

رضایت نسبی مشترکان از آنتن دهی و هزینه مکالمات

ایسنا : نظرسنجی از مشترکان تلفن همراه نشان داد حدود 63 درصد افراد از میزان آنتن دهی و پوشش سراسری اپراتورهای تلفن همراه رضایت دارند.

به گزارش ایسنا، سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل از اپراتورهای پیشرو در توسعه خدمات اپراتوری و از ارائه دهندگان اصلی سرویس های مختلف تلفن همراه در ایران هستند. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، به مناسبت برگزاری نمایشگاه تلکام که هفته پیش برگزار شد، با هدف «حمایت از کالا و خدمات ایرانی» به نظرسنجی از تعدادی از مشتریان اپراتورهای تلفن همراه درخصوص برخی از شاخص های تاثیرگذار بر رضایت مشتریان از خدمات اپراتورهای تلفن همراه اقدام کرده است. این تحقیق، وضعیت ارائه خدمات اپراتوری تلفن همراه از منظر رضایت مشتریان از هزینه مکالمات، میزان آنتن دهی و خدمت ترابردپذیری را مورد بررسی قرار داده است.

در این تحقیق از 357 نفر از مشترکان تلفن همراه نظرسنجی انجام شده است که حدود 60 درصد از ایشان را بانوان تشکیل داده اند. میانگین سنی افراد حدود 30 سال بوده و 56 درصد پاسخ دهندگان از مشترکان همراه اول و 2/ 39 درصد مشترک ایرانسل و 8/ 4 درصد نیز مشترک رایتل هستند. اما از اصلی ترین شاخص های ارزیابی خدمات، میزان رضایت مشتریان از هزینه های پرداخت شده بابت دریافت خدمات است. رضایت 73/ 34 درصد از پاسخ دهندگان از هزینه مکالمات اپراتور تلفن همراه زیاد است و حدود 24درصد از ایشان رضایت کم و خیلی کم از هزینه مکالمه با تلفن همراه خود دارند. در این تحقیق رضایت مشترکان تلفن همراه از هزینه های مکالمه، به طور میانگین عدد 8/ 53 را از سقف 100 امتیاز نشان می دهد. در این شاخص اپراتور ایرانسل بالاترین میزان رضایت را کسب کرده است و پس از آن اپراتورهای همراه اول و رایتل با اختلاف اندکی نسبت به یکدیگر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

رضایت مشتریان از پوشش سراسری و آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه نسبت به هزینه مکالمات از میانگین بالاتری برخوردار است و به طور میانگین عدد 65 را از سقف 100 امتیاز نشان می دهد. در این شاخص، همراه اول بالاترین میزان رضایت را کسب کرده است و پس از آن، اپراتورهای رایتل و ایرانسل در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند. به صورت کلی 7/ 62 درصد از پاسخ دهندگان رضایت بالایی از آنتن دهی و پوشش سراسری اپراتورهای تلفن همراه داشته اند، در حالی که 6/ 17 درصد از ایشان از آنتن دهی تلفن همراه خویش اعلام ناراضی کرده اند.