آرشیو چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۴
بازار موبایل
۲۷
موبایلکده

کدام گوشی ها اندروید 9 را دریافت می کنند؟

آی تی ایران : برخی از تولیدکنندگان اسمارت فون های اندروید زمان تقریبی دریافت اندروید 9 و همچنین لیست دستگاه هایی را که قادرند این نسخه را دریافت کنند، منتشر کرده اند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

موتورولا: در گذشته موتورولا سابقه درخشانی در انتشار نسخه جدید اندروید در کمتر از یک هفته پس از انتشار آن برای اسمارت فون هایش داشت؛ اما متاسفانه این رویه امروزه تغییر کرده است. این کمپانی که حالا به شرکت لنوو تعلق دارد لیست گوشی هایی را که قادر به دریافت اندروید پای خواهند بود منتشر کرده است. موتورولا گفته اندروید جدید پاییز امسال برای گوشی های موتو زد3، موتو زد3 پلی، موتو زد2 فورس ادیشن، موتو زد2 پلی، موتو ایکس4، موتو جی6 پلاس، موتو جی6 و موتو جی6 پلی عرضه می شود.

سونی: سونی هم لیست اسمارت فون های خود را که می توانند اندروید جدید را دریافت کنند منتشر کرده، البته با این تفاوت که تاریخ عرضه را با دقت زمانی بالاتری اعلام کرده است. به این ترتیب درماه نوامبر گوشی های اکسپریا ایکس زد2، اکسپریا ایکس زد2 پرمیوم، اکسپریا ایکس زد2 کامپکت، اکسپریا ایکس زد پرمیوم، ایکس زد1 و ایکس زد1 کامپکت عرضه می شوند. در اوایل سال 2019 هم گوشی های ایکس ای2، ایکس ای2 اولترا و ایکس ای2 پلاس روانه بازار خواهند شد.

وان پلاس: شرکت وان پلاس از گوشی مدل وان پلاس 6 برای شرکت در برنامه بتا اندروید پای استفاده کرد و سپتامبر امسال اندروید پای را برای این گوشی عرضه کرد. وان پلاس گفته دو گوشی وان پلاس 5/ 5 تی و وان پلاس 3/ 3 تی هم طی همین ماه اندروید 9 را دریافت خواهند کرد.

سامسونگ: شرکت سامسونگ در عرضه با تاخیر نسخه های جدید سیستم عامل اندروید شهرت بسیار زیادی دارد. گفته می شود اولین سری از گوشی های گلکسی شرکت از جمله اس9، اس9 پلاس، نوت 9 احتمالا ماه مارس سال آینده اندروید 9 را دریافت کنند و یکی دو ماه پس از آن هم اندروید جدید برای دیگر گوشی های سامسونگ قابل دریافت باشد.

ال جی: کمپانی ال جی هنوز تاریخ و مدل خاصی را برای دریافت اندروید پای اعلام نکرده است. اما انتظار می رود اسمارت فون هایی که طی 12 تا 18 ماه گذشته توسط این شرکت تولید شده اند، این نسخه جدید را دریافت کنند؛ اما بهتر است تا اعلام رسمی شرکت ال جی منتظر بمانیم.