آرشیو یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۷
صنعت و معدن
۳

معاون وزیر صنعت خبر داد: عبور از تحریم با شرکت های دانش بنیان

خبرگزاری فارس : معاون وزیر صنعت با اشاره به انبوه شرکت های دانش بنیان گفت: با وجود تحریم ها، مشکل جدی در مورد صنایع استراتژیک نخواهیم داشت.

منصور معظمی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه محل تعامل توانمندی هاست و در بازدید از این نمایشگاه می توان فهمید که صنایع ما از توانمندی و بلوغ برخوردار شده اند.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحریم های بین المللی گفت: ما با تحریم ها بیگانه نیستیم و اولین بار نیست که دچار تحریم شده ایم اما به طور قطع این توانمندی ها به ما در دوران تحریم کمک خواهد کرد. وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت و با تصمیمات بسیار خوبی که در شورای هماهنگی سران قوا گرفته شده، فکر نمی کنم مشکل جدی در مورد صنایع استراتژیک داشته باشیم. رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: با انبوه شرکت های دانش بنیان به طور قطع مساله تحریم را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی همچنین بیان کرد: با تصمیماتی که دولت در مورد واردات کالا اتخاذ کرده و محدودیتی که برای واردات حدود 1400 قلم کالا گذاشته شده به طور قطع کالاهایی که در داخل کشور ساخته می شوند امکان واردات ندارند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: آنچه در بازار در مورد کالاهای وارداتی که در داخل ساخته می شود، دیده می شود مربوط به گذشته و ثبت سفارش های قبلی است. معظمی بیان کرد: دولت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت بسیاری از ثبت سفارش های انجام شده برای کالاهایی که در داخل تولید می شود، را باطل کند و مجددا وزارت صنعت ماموریت یافت که یک ارزیابی برای کالاها و محصولاتی که در داخل تامین می شود، داشته باشد تا ثبت سفارش آنها براساس بررسی های کارشناسی انجام شود.