آرشیو یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۵
زندگی: سلامت
۱۴
خبر سلامت

علائم هشداردهنده بیماری های ریه

بیماری های ریه در صورت تشخیص زودهنگام درمان پذیرترند

صدف دژآلود
منبع: medicaldaily

بیماری های ریه انواع مختلفی دارد که ازجمله شایع ترین شان می توان به آسم، برونشیت، سرطان ریه و بیماری مزمن انسدادی ریه اشاره کرد. جدی گرفتن علائم اولیه و پیگیری درمان می تواند نقش بسزایی در بهبود علائم آزاردهنده ناشی از این بیماری ها داشته باشد.در ادامه چند مورد از مهم ترین علائم بیماری های ریه را با هم بررسی می کنیم.

مشکلات سرفه

سرفه ای که ناشی از سرماخوردگی باشد معمولا در عرض دو هفته کم کم از بین می رود. اما اگر دائم سرفه می کنید و هیچ نشانی از بهبود در کار نیست، نیاز به معاینات پزشکی دارید.

سرفه های خونی خطرناک ترند و از آسیب جدی به دستگاه تنفسی خبر می دهند. این آسیب ممکن است براثر ارتفاع، دارویی خاص، خود سرفه یا سرطان ریه ایجاد شده باشد.

مشکلات تنفسی

نفس تنگی گاهی ناشی از چاقی و مشکلات قلبی است، اما اگر ربطی به این دو نداشته باشد و ناگهانی و بی دلیل بروز کند می توان به آسم یا بیماری مزمن انسدادی ریه شک کرد. این حالت همچنین می تواند از علائم اولیه روی هم افتادگی ریه ها، انسداد مجاری تنفسی، ذات الریه یا وجود لخته خون در یکی از شریان های ریه باشد. اگر صدای نفس کشیدن تان غیرعادی است (مثلا شبیه صدای سوت شده است)، شاید دچار التهاب یا تومور شده باشید یا شاید هم جسمی خارجی در مجاری تنفسی تان گیر کرده باشد.

درد در نقاط مختلف بدن

آیا همیشه احساس خستگی می کنید و در برخی نقاط بدن تان درد دارید؟ برای مثال فیبروز ریوی می تواند روی بافت های بدن تاثیر بگذارد و باعث دردهای عضلانی و مفصلی شود. سرطان ریه هم با درد در ناحیه پشت مرتبط است، خصوصا در هنگام تنفس عمیق. این درد حتی ممکن است گسترش پیدا کند و در قفسه سینه و شانه ها نیز احساس شود.