آرشیو سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۹
بازار موبایل
۲۷

وزیر ارتباطات خبر داد: ادامه پیگیری برای ورود گوشی های تلفن همراه به بازار

مهر : وزیر ارتباطات گفت: در حال پیگیری برای ورود هرچه سریع تر گوشی های تلفن همراه به بازار کشور هستیم. محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه دومین روز از افتتاحیه مجلس دانش آموزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرانجام ورود 600 هزار گوشی تلفن همراه به کشور به کجا رسید، گفت: مشکلاتی که از سمت دولت وجود داشت برطرف شده است؛ اما واقعیت این است که مسائل حقوقی جایگاه ویژه ای دارند و باید چالش های مربوط به این مسائل مرتفع شوند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: با توجه به اینکه برخی شرکت های متخلف باعث بروز مشکلاتی در ورود گوشی های تلفن همراه شده بودند، بنابراین در دستگاه قضایی پرونده آنها همچنان باز است و تا زمانی که این موضوع به نتیجه نرسد، نمی توانیم اقلام را وارد کنیم. وی با بیان اینکه در حال پیگیری برای ورود هرچه سریع تر گوشی های تلفن همراه هستیم، اظهار کرد: ملاحظات قضایی تاثیر مهمی در این قضیه دارند البته از دادستان تقاضا کردم که این موضوع را هرچه زودتر پیگیری کند؛ ولی نمی توانیم زمان دقیقی را برای رفع مشکل اعلام کنیم.

کمبود موبایل در بازار در حالی است که به گزارش «ایسنا» مرکز آمار ایران تعداد تلفن های همراه مشغول به کار در کشور را 88 میلیون دستگاه اعلام کرد. طبق اعلام مرکز آمار ایران 88 میلیون دستگاه تلفن همراه در کشور مشغول به کار است که 20 درصد از تعداد مشترکان این تلفن ها را در سال 1396 تهرانی ها تشکیل می دهند. در این گزارش مرکز آمار آمده در سال 1396 تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار در کل کشور به 88 میلیون رسیده که نسبت به سال 1395، حدود هفت درصد رشد داشته است. همچنین تعداد مشترکان تلفن همراه در سال 1396 نسبت به سال 1385، حدود 474 درصد افزایش یافته است.