آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۵۰
بازار دیجیتال
۲۶

رونمایی از روبات کمک به سالمندان در ایتالیا

ایسنا : مهندسان «کالج ترینیتی دوبلین» در کنفرانس «aker Faire Rome2018» از یک روبات که برای کمک به سالمندان توسعه داده شده، رونمایی کردند. مهندسان روباتیک «کالج ترینیتی دوبلین» (Trinity College Dublin) بریتانیا طی کنفرانس Maker Faire Rome2018 در ایتالیا از نسخه اولیه یک روبات که به منظور کمک به سالمندان طراحی و توسعه داده شده، رونمایی کردند.

کنفرانس «Maker Faire Rome2018» بزرگ ترین کنفرانس سازندگان و مخترعان اروپا است که امسال از 11 اکتبر در شهر رم، ایتالیا آغاز شده بود و روز گذشته پایان یافت. روباتی که مهندسان توسعه داده اند «استیو» (Stevie ) نام دارد و برای تسهیل انجام امور و کمک به سالمندان و افراد ناتوان طراحی و ساخته شده است. «استیو» یک روبات دوستانه با ویژگی های انسانی است. او به طور مستقل برخی از امور را انجام می دهد و برخی امور دیگر را نیز تحت کنترل انسان انجام می دهد. برخی از اولین وظایف «استیو» انجام کارهای معمول خانه های سالمندان و مراقبت ویژه از سالمندان است. دکتر «کانر مک گین» (Conor McGinn) سرپرست این پروژه گفت: خانه های سالمندان با چالش های قابل ملاحظه ای مواجه هستند، مخصوصا در طول شب که تعداد پرستاران کم است. این روبات می تواند چند وظیفه معمولی را انجام دهد که این عمل باعث بهبود کارآیی و کاهش قابل ملاحظه فشار وارده بر کاربران می شود. روبات مذکور دارای 2 دست است و با تکان دادن سر می تواند با افرادی که در اطرافش هستند، ارتباط برقرار کند.

صداها، چراغ ها، حالات چهره و زبان بدن به «استیو» کمک می کند تا با موقعیت های مختلفی که ممکن است با آن روبه رو شود ارتباط برقرار کرده و به طور مناسب پاسخگو باشد. استیو متحرک است و مجهز به سنسورهای عمقی و لمسی است. دوربین هایی که درون آن تعبیه شده، او را قادر می سازد تا با محیط اطراف خود هوشمندانه ارتباط برقرار کند. این روبات همچنین مجهز به پردازنده های هوشمند و اتصال بی سیم مانند Wi-Fi و بلوتوث نیز است. مهندسان کالج ترینیتی با همکاری سازمان سالمندان «ALONE» در ایرلند این روبات را طراحی کرده است. استیو همچنین می تواند به لوازم خانگی هوشمند متصل شود و بر کارهایی نظیر دمای اتاق نظارت می کند و کاربر را از تغییرات دما مطلع می سازد. پروفسور مک گین در انتها گفت: بسیاری از کارشناسان و پرستاران برای توسعه این روبات با ما همکاری کردند.