آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۸
زندگی: سلامت
۱۴
خبر سلامت

نصب چراغ راهنما روی مواد غذایی

همزمان با روز جهانی چاقی و با هدف آگاه سازی عموم جامعه نسبت به چاقی، کمک به تشخیص به موقع از طریق شاخص توده بدنی ( BMI) از طریق اندازه گیری قد و وزن و حساس کردن عموم جامعه نسبت به چاقی و اضافه وزن و اهمیت سبک زندگی (تغذیه -ورزش) برای اولین بار در سطح کشور چراغ راهنما روی مواد غذایی نصب می شود.

زهره پوراحمدی، نماینده اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: این برچسب ها نشان دهنده میزان شکر، نمک، چربی و اسید چرب ترانس خوراکی محصولات مصرفی است. رنگ های مشخص شده روی برچسب های محصولات غذایی، میزان شکر، نمک، چربی و اسید چرب ترانس خوراکی را برای مردم مشخص می کند.

وی تاکید کرد: رنگ قرمز نشان دهنده آن است که فرد باید در مصرف آن فرآورده یا خوراکی احتیاط کند. رنگ زرد یا نارنجی نشانه هشدار است و رنگ سبز هم یعنی این که این خوراکی مطلوب است و نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.

نماینده اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ارتباط مستقیمی بین چاقی ناشی از تغذیه نادرست و بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی - عروقی وجود دارد . در واقع، اگر ما رژیم غذایی مناسبی داشته باشیم و مواد غذایی سالمی را انتخاب کنیم از این بیماری ها دوری کرده ایم.

وی یادآور شد: بهترین شیوه درمانی در اضافه وزن و چاقی، درمانی است که به طور همزمان شامل اصلاح در رژیم غذایی، تغییر در فعالیت بدنی و رفتار درمانی باشد. به طور کلی در تغذیه درمانی چاقی نکاتی وجود دارد که باید برای دستیابی به کاهش وزن موفق و همراه با سلامتی و همچنین حفظ وزن کاهش یافته به آن توجه کرد. / جام جم