آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۵۲
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

روبات ها در دانشگاه تدریس می کنند

مهر : یک استاد آمریکایی روباتی مجهز به هوش مصنوعی ساخته که می تواند در دانشگاه تدریس کند. روبات ها بالاخره در دانشگاه تدریس می کنند. Bina48 نخستین روباتی است که یک واحد دانشگاهی را در آکادمی نظامی وست پوینت تدریس می کند. البته این روبات همراه یک انسان تدریس در کلاس درس را انجام می دهد.

این روبات مجهز به هوش مصنوعی، موضوعات مختلفی از فلسفه را تدریس می کند که شامل اخلاق، نظریه جنگ و استفاده از هوش مصنوعی می شوند. ویلیام بری مدت ها است از این روبات برای تدریس استفاده می کند. او تصمیم گرفت یک مدل آزاد آموزشی را آزمایش کند. در کلاس تدریس روبات حدود 100 دانشجو حضور داشتند. قبل از شروع کلاس مواد آموزشی و برنامه درسی بری در روبات دانلود شد. جالب آنکه روبات به اینترنت متصل نبود و برای تدریس فقط از فایل ها استفاده کرد. روبات مذکور توانست با یادآوری اطلاعات دانلود شده در کلاس سخنرانی کند و سریع به سوالات دانشجویان پاسخ صحیح دهد. اما با وجود استقبال دانشجویان تصمیم گرفته شد روبات نقش استاد در کلاس درس را نداشته باشد زیرا روبات نمی توانست سرعت تدریس را با کلاس مطابقت دهد. به همین دلیل بری معتقد بود احتمالا استفاده از آن در کشورهایی مبناست که نرخ سوادآموزی پایین تری دارند.

لنوو تبلت هیبریدی کوچک One Mix 2 Yoga را معرفی کرد

فارنت : شرکت لنوو جدیدا از یک تبلت با نام One Mix 2 Yoga رونمایی کرده که به دلیل سازگاری با کیبورد و جثه کوچکش شاید بتوان حتی آن را در زمره نوت بوک‎ها قرار داد.

هرچند اغلب کارهای اداری کاربران امروزه توسط نوت بوک ها و لپ تاپ ها انجام می شود، اما این موضوع سبب نشده است که شرکت های سخت افزاری دست از ارائه محصولات خلاقانه بکشند. به عنوان مثال شاهد اضافه شدن قابلیت اتصال به شبکه LTE در لپ تاپ‎های جدید هستیم. در همین راستا نیز لنوو به تازگی از یک تبلت هیبریدی جدید رونمایی کرده که علاوه بر ارائه ویژگی‎های گوشی هوشمند، با قلم استایلوس و کیبورد مغناطیسی نیز سازگاری دارد. شاید بتوان تبلت One Mix 2 Yoga را یک پالم تاپ نامید، هرچند که ویژگی‎های آن بی شباهت به لپ‎تاپ جیبی GPD هم نیست. به هر حال در بدنه 2/ 7 در 2/ 4 در 7/ 0 میلی متری ساخته شده از آلومینیوم این دستگاه شاهد به کار گیری پنلی 7 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‎دی لمسی هستیم که دارای 2048 نقطه حساس به فشار بوده و از قلم استایلوس هم پشتیبانی می کند.