آرشیو یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۵۳
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

معرفی کیندل پیپروایت جدید آمازون

دنیای اقتصاد : کیندل مدل «Paperwhite» شرکت آمازون از سال 2015 که این شرکت آن را به روزرسانی کرد، بهترین کیندل برای کاربران به حساب می آید. اندازه نمایشگر این کیندل تقریبا برابر با مدل های Oasis و Voyage است اما با قیمت خیلی کمتری نسبت به دیگر مدل ها فروخته می شود. حال آمازون دوباره این کتاب خوان محبوب را به روزرسانی کرده و ویژگی های جدیدی را که در نسل دوم کیندل Oasis دیده بودیم به این کتاب خوان هم اضافه کرده است. از جمله این ویژگی ها می توان به ضدآب بودن و پشتیبانی از کتاب های صوتی با بدنه های سبک تر و باریک تر اشاره کرد.

می توان گفت Paperwhite از همه جهات در نسخه جدید بهتر شده است: نمایشگر روشن که با یک لایه از گلس پوشانده شده و همچنین حافظه داخلی هم دوبرابر افزایش پیدا کرده است. مدل پایه این کیندل حالا با 8 گیگابایت حافظه داخلی و دیگر مدل با 32 گیگابایت عرضه می شود. ضمنا پشتیبانی از کتاب های صوتی، هدفون یا اسپیکرهای بلوتوث هم به این دیوایس اضافه شده است. یکی دیگر از ویژگی هایی که کاربران خیلی به آن نیاز داشتند، استاندارد ضدآب IPX8 است. این یعنی کیندل جدید آمازون می تواند تا یک ساعت در عمق 2متری آب دوام بیاورد و این مساله مطالعه در وان حمام، کنار استخر یا لب ساحل را بیش از پیش آسان می کند. به رغم اضافه شدن این ویژگی ها، کیندل Paperwhite در مقایسه با مدل قبلی 23 گرم سبک تر شده و همچنین یک میلی متر از ضخامت آن کاسته شده است.

در بخش نمایشگر هم تغییرات چندانی دیده نمی شود: نمایشگر همچنان 6 اینچی باقی مانده و تراکم پیکسلی هم مثل گذشته 300ppi است. البته باید این را هم در نظر داشت که نمایشگر این کیندل در نسخه قبلی هم عالی و بدون نقص بود. البته در این میان یکسری نقاط ضعف هم دیده می شود: هیچ دکمه فیزیکی برای عوض کردن صفحات روی این دیوایس قرار داده نشده و از طرفی نمایشگر دستگاه هم سنسور تشخیص اتوماتیک نور محیط ندارد. ضمنا این دیوایس از طریق پورت یواس بی C شارژ نمی شود که برای یک دیوایس تولید 2018 اصلا خبرخوبی نیست. نسخه 8 گیگابایتی Paperwhite مجهز به وای فای با قیمت 99/ 129 دلار عرضه می شود. نسخه 32گیگابایتی این دیوایس هم با قیمت 99/ 159 دلار و همچنین نسخه 32 گیگابایتی مجهز به شبکه 3G هم با قیمت 249دلار عرضه خواهد شد. این کیندل قرار است از 7 نوامبر توسط فروشگاه آمازون عرضه شود.

آی پد پرو جدید اپل 8 آبان رونمایی می شود

آی تی ایران : رویدادهای اپل برای معرفی محصولاتش هنوز برای سال 2018 به پایان نرسیده و این شرکت آنچنان که انتظار می رفت قرار است در رویدادی که هشتم آبان برگزار می شود آی پد پروهای جدیدش را معرفی کند. اپل دعوت نامه ای برای رسانه ها فرستاده که در آن مشخص شده در این روز در بروکلین نیویورک قرار است شاهد آی پد پرو جدید باشیم.

این رویداد با شعار «there’s more in the making» (چیزهای بیشتری در حال ساخت است) برگزار می شود و اینکه اپل جایی به غیر از سالن استیو جابز در اپل پارک را - جایی که یک ماه قبل آی فون هایش را ارائه کرد - برای معرفی محصولات جدیدش انتخاب کرده کمی عجیب است. اپل دعوت نامه های منحصر به فردی را برای این رویداد ارسال کرده که به نظر می رسد تاکید روی نقاشی و طراحی روی آی پد دارد. براساس پیش بینی ها احتمالا آی پد پرو جدید اپل دارای حاشیه کم و استفاده ازFace ID به جای اثرانگشت برای ورود به سیستم است. همچنین آی پد پروهای جدید دارای پورت USB-C به جای لایتنینگ خواهند بود و در دو نسخه 11 و 9/ 12 اینچی عرضه می شوند. این احتمال هم وجود دارد که اپل مک بوک ایر جدید با حاشیه کمتر و صفحه نمایش با رزولوشن بالای رتینا و همچنین مک مینی جدید را عرضه کند. از نظر نرم افزار احتمالا اپل iOS 12.1 را عرضه خواهد کرد که فیس تایم گروهی و پشتیبانی از دو سیم کارت را به قابلیت های آی فون اضافه می کند.

دستبند ورزشی با ظاهر ساعت مچی کلاسیک

آی تی ایران : در شرایطی که شرکت بزرگی مانند اپل، محصولی مانند ساعت هوشمندش فرسخ ها از دیگر رقبای فعال در حوزه تکنولوژی های پوشیدنی عقب است یا شرکت گوگل تلاش زیادی می کند تا در این بازار خودی نشان دهد، معرفی یک ساعت هوشمند جدید شاید کار بسیار احمقانه ای به نظر برسد. اما ظاهرا شرکت هوآوی نظر مخالفی دارد.

این شرکت، ساعت نیمه هوشمندی طراحی کرده که در حقیقت یک فیتنس ترکر ورزشی است و ظاهری مشابه ساعت های مچی غیر هوشمند دارد. این ساعت که Watch GT نام دارد، تفاوت زیادی با دیگر گجت های پوشیدنی هوشمند ندارد و می تواند نوتیفیکیشن های دریافتی روی موبایل کاربر را نشان دهد اما نکته مثبت این محصول، باتری فوق العاده قوی آن است که می تواند با کاربرد روزانه معمولی، تا دو هفته شارژ را نگه دارد. هوآوی چند سال پیش نیز محصول مشابهی به نام Huawei Fit را معرفی کرده بود که مجهز به یک صفحه نمایش لمسی تک رنگ بود و می توانست تا 6 روز شارژ را نگه دارد. صفحه نمایش 39/ 1اینچی محصول جدید- Watch GT- حالا رنگی طراحی شده و مجهز به پنل OLED، پوشش DLC روی شیشه صفحه نمایش و حاشیه های آن سرامیکی است.

قاب این ساعت از استیل 316L ساخته شده است. Watch GT همچنین به GPS مجهز است، قابلیتی که در دیگر ترکرهای ورزشی دیده نمی شد. این ساعت همچنین می تواند وضعیت خواب کاربر و همچنین دیگر فعالیت ها نظیر دو، دوچرخه سواری و شنا و ضربان قلب وی را نظارت کند. هوآوی قطعا می داند که به چه بازار شلوغ و پر رقابتی وارد شده ولی با معرفی ساعت جدید، در عین حال تلاش کرده که مشتاقان و علاقه مندان ساعت های معمولی را هم از خود نراند. Watch GT برای طرفداران ساعت های مچی معمولی، ظاهری آشنا دارد و ضخامت مینی مال 6/ 10 میلی متری این ساعت نیز ثابت می کند همه کاربرانی که دوست دارند اطلاعات دیجیتالی سلامتی خود را همیشه در دسترس داشته باشند، لزومی ندارد صرفا گجتی اسپرت را روی مچ خود داشته باشند. Watch GT در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه اسپرت این محصول قرار است با قیمت 199 یورو و مدل کلاسیک آن با قیمت 249 یورویی عرضه شود. تاریخ عرضه رسمی این ساعت هوشمند به بازار فعلا اعلام نشده است.