آرشیو سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۷
فرهنگی
۸

روی خط خبر

روایت شهرام ناظری از «آرش کمانگیر»

آلبوم موسیقی «آرش کمانگیر» براساس منظومه ای به همین نام از زنده یاد سیاوش کسرایی با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی پژمان طاهری، مراحل پایانی تولید را پشت سر می گذارد و بزودی منتشر می شود.به گفته محمدحسین توتونچیان (مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس و تهیه کننده این اثر) «آرش کمانگیر» یک اثر ارکسترال محسوب می شود. دکتر قطب الدین صادقی، نویسنده و کارگردان تئاتر نیز به عنوان راوی داستان، استاد شهرام ناظری و پژمان طاهری را همراهی کرده است.

توضیحات نوربخش درباره استعفای گنجه ای

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایرانی درباره استعفای داود گنجه ای از مجموعه های مدیریتی این نهاد صنفی گفت: استاد گنجه ای ازبنیانگذاران خانه موسیقی و ازموثرترین افرادی است که از ابتدا در بنیان خانه موسیقی نقش داشته و دارد همیشه صحبت ها و بحث هایی وجود دارد ولی به دلایلی ایشان رنجیده اند که امیدواریم این رنجش با تلاش هیات مدیره برطرف شود. البته هنوز چیزی هم به صورت کتبی اعلام نشده و ایشان فقط در خبرگزاری ها این رنجش را اعلام کردند ولی امیدواریم بتوانیم رنجش ایشان را برطرف کنیم زیرا دوست نداریم که جناب استاد گنجه ای را در خانه موسیقی نداشته باشیم.

افتتاح نمایشگاه کتاب بلگراد با حضور ایران

شصت و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شامگاه یکشنبه 29 مهر با شعار «لذت مطالعه» با حضور ایران افتتاح شد. نمایشگاه بلگراد بزرگترین و قدیمی ترین رویداد فرهنگی در جنوب شرق اروپا به شمار می رود. کشورهای روسیه، بوسنی و هرزگوین، جمهوری اسلامی ایران، ژاپن، مصر، چین، مجارستان، رومانی، جمهوری صربسکا، بلاروس، اسلوونی، امریکا، اوکراین، انگلیس، مونته نگرو و سوئیس در این نمایشگاه حضور دارند.شصت و سومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد از 29 مهر تا 6 آبان برگزار می شود.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره خرم

مهلت ارسال آثار هنرمندان متقاضی شرکت در پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) تا روز پنجشنبه دهم آبان تمدید شد.پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) از هشتم تا شانزدهم آذر 97 توسط موسسه فرهنگی هنری راد نو اندیش با مدیریت بردیا صدرنوری در فرهنگسرای نیاوران تهران و تالار وحدت برگزار می شود.