آرشیو یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۵۹
بازار دیجیتال
۲۶

دومین اسپیکر هوشمند هوآوی معرفی شد

ایسنا : هوآوی در جریان رویداد رونمایی از محصولات جدید خود در چین، از دومین اسپیکر هوشمند خود با عنوان AI Speaker پرده برداری کرد. به گزارش «ایسنا» رویداد رونمایی از میت 20 هوآوی که روز گذشته در چین برگزار شد، میزبان معرفی محصول جدید دیگری به جز گوشی هوشمند میت 20 هوآوی نیز بود. هوآوی از دومین اسپیکر هوشمند خود باعنوان AI Speaker در این رویداد رونمایی کرد که به نظر می رسد شباهت زیادی به اسپیکرهای هوشمند هوم پاد اپل دارد با این تفاوت که دکمه های صدا، میکروفن و قطع صدا در قسمت بالای آن قرار گرفته است.

ماه پیش بود که هوآوی از یک اسپیکر هوشمند دیگر با عنوان AI Cube رونمایی کرده بود که دستیار صوتی الکسا را به خانه کاربران آورد. البته گفته می شود اسپیکر هوشمند AI Speaker تنها از زبان چینی پشتیبانی می کند و تنها بازار این کشور را هدف قرار داده است و مقامات این شرکت چینی قصدی برای عرضه آن به بازارهای جهانی ندارند. براساس گزارش های منتشر شده در وب سایت gsmarena، هوآوی در ساخت و ارائه این محصول به منظور ارتقای کیفیت صوتی اسپیکرهای هوشمند با یک شرکت دانمارکی تحت عنوان Dynaudio که در زمینه توسعه فناوری های صوتی فعالیت می کند، همکاری کرده است. این محصول همچنین به 6 میکروفن و فناوری تشخیص هوشمند صدا نیز مجهز شده است تا بتواند صدای افراد مختلف یک خانواده را به سادگی تشخیص دهد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال 2018 سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آن خود خواهند کرد. به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت های هوشمند به کاربران امکان می دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.