آرشیو یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۵۹
بازار دیجیتال
۲۶

معرفی لپ تاپ جدید اچ پی با دوام شارژ بالا

فارنت : شرکت اچ‎پی به تازگی از نسل جدید لپ‎تاپ تبدیل پذیر محبوب Spectre x360 رونمایی کرده که اکنون ظاهری جذاب تر و سخت افزاری قدرتمندتر دارد. نسل جدید لپ تاپ Spectre x360 که در دو مدل 15 و 13 اینچی راهی بازار خواهد شد، از زبان طراحی جدیدی با لبه های صیقلی و صاف موسوم به برش الماسی «gem cut» بهره برده که در کنار استفاده از رنگ مشکی و برنزی ظاهری لوکس را به این دستگاه بخشیده است.

همانند بسیاری از لپ‎تاپ‎های بالارده ویندوزی 2018، نسل جدید لپ تاپ Spectre x360 نیز اکنون از تراشه چهار هسته ای نسل هشتمی اینتل بهره برده است. البته شاهد به کار گیری خانواده 6 هسته ای در مدل 15 اینچی هستیم. تغییر ظاهری دیگر این دستگاه اضافه شدن درگاه USB-C در کنج بدنه است که مشابه آن را پیش تر در هیچ لپ‎تاپی ندیده ایم. کاربران از طریق این درگاه می توانند برای شارژ باتری یا تبادل سریع اطلاعات استفاده کنند. با گذر از ویژگی های ظاهری، نسل جدید لپ تاپ Spectre x360 عنوان داشتن طولانی ترین عمر شارژ باتری در میان مدل های چهار هسته ای را یدک می کشد. طبق ادعای شرکت سازنده، باتری این لپ‎تاپ تبدیل پذیر قادر به تامین انرژی آن به مدت 5/ 22 ساعت است؛ چیزی که حتی اگر نصف آن نیز اثبات شود تحسین برانگیز است.

از دیگر ویژگی های یکسان مدل های Spectre x360، می توان به 16 گیگابایت حافظه رم، 512گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع SSD و امکان انتخاب مدل پشتیبانی کننده از eSIM اشاره کرد. کاربر بر ساس سلیقه می تواند یکی از دو مدل فول اچ دی یا 4K را انتخاب کند. هرچند با انتخاب مدل دوم باید قید عمر شارژ5/ 22 ساعته را هم بزنید. در کنار امکان استفاده از این دستگاه به عنوان تبلت، شاهد استفاده از سیستم از مدار خارج کردن وب‎کم هستیم که به افزایش حریم خصوصی کمک شایانی خواهد کرد. در سوی دیگر مدل 15 اینچی نسل جدید لپ تاپ Spectre x360 اکنون در کنار استفاده از پردازنده 6هسته ای، به کارت گرافیک ساخت Nvidia مجهز شده است. مدل پایه از کارت گرافیک GeForce MX 150 بهره می برد که امکان ارتقای آن به مدل های GTX 1050 و GTX 1050Ti نیز وجود دارد. مدل های 13 و 15اینچی نسل جدید لپ تاپ Spectre x360 به ترتیب با قیمت 1،149 و 1،389 دلاری از ماه آینده راهی بازار خواهند شد.