آرشیو یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۵۹
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

عرضه لپ تاپ با نمایشگر تاشو

ایسنا : به نظر می رسد که بعد از گوشی های تاشو، حالا نوبت به معرفی لپ تاپ های تاشو و منعطف رسیده است چراکه سامسونگ اخیرا اعلام کرده که درصدد عرضه چنین محصولی به بازار است. به گزارش «ایسنا» بیش از یک سال است که غول های تکنولوژی همچون سامسونگ از برنامه های خود برای معرفی و عرضه گوشی های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر خبر داده اند. از آنجا که بازار گوشی های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت های جدید، دیگر نمی دانند برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفداران شان باید چه کار کنند، به سمت گوشی های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده اند تا شاید بتوانند بازار راکد و بی تلاطم را رونق ببخشند و تحولات قابل توجهی را برای کاربران و شرکت های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورند.

حالا به تازگی سامسونگ اعلام کرده است که در نظر دارد یک لپ تاپ با نمایشگر تاشو و انعطاف پذیر از نوع AMOLED را به بازارهای تکنولوژی معرفی و عرضه کند. بر اساس گزارش وب سایت the verge، سامسونگ به تازگی اعلام کرده است که برای جلب نظر کاربران و مشتریان تصمیم گرفته است نمایشگرهای تاشو و منعطف را از گوشی های هوشمند به دنیای لپ تاپ ها نیز بیاورد و به این منظور مدت هاست که روی طراحی و توسعه چنین محصولی وقت گذاشته و کار می کند. لی مین چئول، قائم مقام بازاریابی بخش رایانه سامسونگ روز گذشته در این خصوص خاطرنشان کرد که ساخت لپ تاپ با نمایشگر تاشو، نشان دهنده تلاش مداوم و بی وقفه این شرکت کره ای برای نوآوری در صنعت ساخت رایانه و لپ تاپ است و در همین راستا نیز با شرکت های سازنده صفحه نمایش متعددی مذاکره و همکاری کرده است. وی در ادامه سخنانش گفت این محصول علاوه بر باز و بسته شدن متداول لپ تاپ ها، تجربه لذت بخش و شگفت انگیزی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بدون شک یکی از بزرگ ترین مزایای لپ تاپ های با نمایشگر انعطاف پذیر حمل راحت و کوچک تر شدن اندازه آنهاست. البته سامسونگ تنها شرکت تکنولوژی نیست که کار روی توسعه لپ تاپ های با نمایشگر تاشو را شروع کرده، بلکه لنوو نیز اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد در آینده ای نزدیک به توسعه و تولید چنین محصول مشابهی بپردازد.

مشخصات رایانه های جدید اپل لو رفت

مهر : در حالی که هنوز سه روز تا برگزاری کنفرانس خبری اپل در بروکلین باقی مانده، منابع مطلع فهرستی از سخت افزارها و تولیدات تازه اپل که قرار است در این نشست عرضه شود، منتشر کرده اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی نت، مدلی جدید از تبلت آی پد پرو، مک بوک ایر جدید و مک مینی به روز شده، تنها برخی محصولاتی است که قرار است توسط اپل در نشست بروکلین رونمایی شوند.

اپل در شهریور گذشته آی فون ایکس، آی فون ایکس اس مکس، ایکس آر و ساعت اپل واچ 4 را عرضه کرده بود. این شرکت مطابق معمول در مورد شایعات جدید منتشر شده سکوت کرده است. ظاهرا تبلت جدید آی پد پرو همراه با یک قلم هوشمند با پردازنده سریع تر عرضه می شود. تبلت مذکور در دو مدل با نمایشگرهای 5/ 10و 9/ 12 اینچی توزیع می شود که قیمت های آنها با تجهیزات جانبی به 649 و 799 دلار افزایش می یابد. آی پد پروهای جدید از نمایشگر فراگیرتر بدون دکمه Home، دوربین هوشمندتر TrueDepth، Face ID، قابلیت شارژ سریع، پورت یواس بی – سی و پردازنده های تازه تر هم برخوردارند. آی پد مینی دیگر تبلت تازه اپل است که با پردازنده A11 و نمایشگر 7/ 9 اینچی به قیمت تنها 329 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین خبر می رسد مک بوک ایر تازه ارزان تر بوده و برای استفاده دانشجویان و دانش آموزان عرضه می شود.

طراحی جدید 13 اینچی، پردازنده های تازه، نمایشگر فوق دقیق، پشتیبانی از تاچ ای دی، پورت یواس بی- سی و حداقل قیمت زیر 1000 دلار از ویژگی های آن است. اپل تولید هدفون های بی سیم جدید ایرپاد را هم در دستور کار خود قرار داده که از فناوری جدیدی برای حذف صداهای محیطی مزاحم برخوردار خواهند بود. ممکن است این شرکت در نشست بروکلین اطلاعاتی را هم در مورد خدمات تلویزیونی تازه خود منتشر کند. اپل ارائه این خدمات را از سال آینده میلادی آغاز می کند و تا به حال یک میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.