آرشیو یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۵۹
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

واکنش رابرت دنیرو به دریافت بسته مشکوک انفجاری

مهر : رابرت دنیرو، بازیگر مشهور به بسته های مشکوک فرستاده شده به آدرس خودش و دیگر منتقدان ترامپ واکنش نشان داد و گفت: خدا را شکر می کنم که هیچ کس آسیب ندیده است و از نیروهای امنیتی و انتظامی که از ما محافظت می کنند تشکر می کنم.

وی افزود: چیزی که از بمب ها قوی تر است رای ما است. مردم باید رای بدهید! روز پنج شنبه 25 اکتبر پلیس بسته مشکوک انفجاری را که برای رابرت دنیرو فرستاده شده بود در منهتن نیویورک کشف کرد. بسته هایی مشابه آن نیز در چند روز اخیر برای برخی از اعضای بلندمرتبه حزب دموکرات مانند هیلاری کلینتون و باراک اوباما ارسال شده بود. رابرت دنیرو یکی از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. بازیگر «گاوخشمگین» بارها و بارها از جمله در مراسم اهدای جوایز تونی امسال به شدت به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمله کرده بود.

روبرتو بنینی «پدر ژپتو» می شود

مهر : روبرتو بنینی پس از 7 سال دوری از سینما با نقش پدر ژپتو در لایواکشن «پینوکیو» به کارگردانی ماتئو گارونه برمی گردد.

ماتئو گارونه که اخیرا «مرد سگی» ساخته او از طرف کشور ایتالیا به اسکار فرستاده شد در بیانیه ای درباره پیوستن بنینی به «پینوکیو» چنین گفت: دو رویا در یک فیلم محقق می شوند. بنینی نیز در این باره گفت: یک کاراکتر عالی، یک داستان عالی، یک کارگردان عالی. ایفای نقش ژپتو در فیلمی از گارونه به معنای خوشبختی است. در سال 2002 بنینی لایواکشن «پینوکیو» را خودش کارگردانی و بازیگری کرده بود که البته فیلم در باکس آفیس آمریکا با شکست بسیار سختی مواجه شد. آخرین تلاش بنینی در مقام کارگردان به سال 2005 و فیلم «ببر و برف» برمی گردد. او بازیگر نقش اصلی فیلم نیز بود. فیلم «تقدیم به رم با عشق» (2012) ساخته وودی آلن آخرین حضور بنینی در سینماست. در سال های اخیر بنینی بازیگر و شومن محبوب ایتالیایی در تئاتر فعالیت داشت. او در این سال ها تئاتر «کمدی الهی» اثر دانته را در ایتالیا و جهان روی صحنه برد. روبرتو بنینی در سال 1999 جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم «زندگی زیباست» ساخته خودش به دست آورد.