آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۰
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

«خاطرات خانه ابری» روی پیشخوان کتابفروشی ها

«خاطرات خانه ابری» نوشته بهنام ناصح منتشر شد. «خاطرات خانه ابری» قصه سرگشتگی انسان هاست؛ قصه ای که نویسنده آن را با خرده روایت های تلخ و شیرین در هم آمیخته تا نقبی به نهاد بشری بزند و از تنهایی آنها سخن بگوید.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است: «گنجی پنهان که چند نسل دنبال یافتنش هستند، پیرمردی که پس از راه افتادن قادر به بازایستادن نیست، دختری که به ناگاه گم می شود، جنونی که چون نفرین گریبان خانواده را می گیرد؛ همه اینها رازهایی هستند که سامان با بازگشت ناخواسته به سرزمین نیاکانش و سفر به دنیای زندگان و مردگان مجبور به کشف آن است.» «خاطرات خانه ابری» سومین رمان این نویسنده محسوب می شود و پیش از این رمان های «ایراندخت» و «پروانه ای روی شانه» از او منتشر شده که به چاپ های متعدد رسیده است. رمان «خاطرات خانه ابری» در 192 صفحه و به قیمت 20 هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر شده است.

انتشار «کیمیای مهر» از فضل الله توکل

آلبوم موسیقی «کیمیای مهر» اثر فضل الله توکل با صدای مهرداد پیکرزاده شامل هشت قطعه بر اساس اشعاری از فضل الله توکل، جهانبخش پازوکی، قیصر امین پور و رهی معیری منتشر شد.

این اثر شامل قطعات «آشتی»، «حدیث»، «دل نیست»، «تقدیر»، «غوغای هستی»، «میخواهمت»، «اشک غم» و «مرد» است و نوازندگانی چون بابک شهرکی، وحید وفایی، بیتا ربانی فر و رابعه زند در آن نواخته اند. فضل الله توکل متولد 1321 در تهران، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت و شناخته شده سنتور است. قبل از سال1357 همکاری زیادی با خوانندگان مشهور آن دوره داشت. از سال 1357 همکاری او با رادیو قطع و مجددا در سال 1372 این همکاری شروع شد. او به همراه اسدالله ملک ارکستر همنوازان را در صدا و سیما بنا نهادند که تکنوازی های زیادی حاصل این همکاری به جا مانده است. آلبوم موسیقی «کیمیای مهر» به همت میراث نغمه های کهن منتشر شده است.