آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۰
صنعت و معدن
۳

خبر

الزام واردکنندگان لاستیک سنگین با دلار 4200 به دریافت تاییدیه مکتوب

شاتا : مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار اعلام کرد: بنابر مصوبه کارگروه تنظیم بازار کلیه واردکنندگان لاستیک سنگین ( با دلار 4200 تومان ) موظف هستند به محض ترخیص کالا تاییدیه مکتوب شبکه توزیع لاستیک را از دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار دریافت کنند. محمدرضا کلامی افزود: عرضه لاستیک بدون اخذ تاییدیه مکتوب دفتر یادشده تخلف محسوب می شود و برابر ضوابط و مقررات قانون تعزیرات حکومتی و قانون مجازات اسلامی با متخلف برخورد خواهد شد.

اولویت اول وزیر جدید صمت

دنیای اقتصاد : وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت طی دیداری با کارکنان این وزارتخانه بر استفاده از نظرات بخش خصوصی تاکید کرد. رضا رحمانی اولویت وزارت صمت را تلاش برای بهبود وضعیت تولید کشور عنوان کرد وگفت: بهره مندی از دیدگاه و تجربیات فعالان و تشکل های صنعتی از جمله برنامه هایی است که به صورت جدی پیگیری خواهد شد. این وعده وزیر در حالی است که فعالان صنعتی نیز اولین مطالبه خود را توجه به بخش خصوصی عنوان کرده اند.

در همین رابطه رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت به مشکلات اساسی موجود در سه بخش صنعتی، معدنی و تجاری کشور اشاره و از وزیر جدید درخواست کرد تا توجه به تشکل ها و بخش خصوصی افزایش یابد. عبدالوهاب سهل آبادی در گفت وگو با «ایسنا» در مورد مطالبات بخش صنعت، معدن وتجارت با توجه به تغییر و تحول صورت گرفته در سطح کلان این وزارتخانه اظهار کرد: در حال حاضر جامعه صنعتی، معدنی و تجاری کشور نیازمند خرد جمعی است و این مساله جز با تعامل بخش خصوصی و دولت میسر نخواهد شد و امیدوار هستیم که با تغییر و تحولات صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه به تشکل ها و بخش خصوصی افزایش یابد و مشکلات موجود رفع شود. وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات بخش صنعت، مسائل بانکی و معوقات تولیدکنندگان است که طی چند سال گذشته به دلایلی از جمله رکود، تورم، تحریم و مساله هدفمندسازی یارانه ها افزایش یافته و واحدهای تولیدی را با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود نقدینگی روبه رو کرده است. بنابراین از دولت درخواست داریم تا برای معوقات بانکی واحدهای تولیدی چاره اندیشی کند.