آرشیو دو‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۰
بازار دیجیتال
۲۶
نورسیده

معرفی ساعت هوشمند جدید و ارزان قیمت با سیستم عامل Wear OS

فارنت : شاید ساعت های هوشمند آنچنان که باید مورد استقبال قرار نگرفته است اما در این بین مواردی هم به چشم می خورند که می توان آنها را جزو گزینه های مناسب قرار داد؛ TicWatch C2 یکی از آنهاست. شرکت موبوی به تازگی ساعت هوشمند TicWatch C2 را معرفی کرده است که دنباله ای برای ساعت TicWatch 2 به حساب می آید. سیستم عامل آن بر پایه Wear OS بوده و هر آن چیزی که از یک ساعت هوشمند انتظار می رود را در خود جمع کرده است، البته با رعایت حال مشتریانی که نمی خواهند آنچنان پولی را خرج ساعت هوشمند کنند. هم اکنون می توانید این ساعت زیبا را با قیمت 200دلار پیش خرید کرده و پنج شنبه پانزدهم آذرماه آن را دریافت کنید.

ساعت هوشمند TicWatch C2 دارای یک صفحه نمایش 3/ 1 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 360×360 بوده که در داخل یک قاب نسبتا کوچک 8/ 42 میلی متری جای گرفته است. بر فرض مثال ساعت سامسونگ گلکسی واچ با همان اندازه صفحه نمایش 3/ 1 اینچی درون یک قاب 46 میلی متری قرار داده شده است. یک نوع استیل ضدزنگ برای قاب 1/ 13 میلی متری آن در نظر گرفته شده است. نسخه رزگلد آن باریک ترین نسخه بوده و از یک بند چرمی 18 میلی متری بهره می گیرد. دو رنگ دیگر مشکی و پلاتینیومی آن از بندهای 20 میلی متری استفاده می کنند. در هر حالت بندهای ساعت از چرم خالص تهیه شده اند. این ساعت دارای یک GPS داخلی، سنسور ضربان قلب و البته NFC بوده تا با گوگل پلی همراه شود. معمولا تعدادی از این ویژگی ها قربانی قیمت پایین تر می شوند. همچنین نباید از ضدآب بودن این ساعت با گواهینامه IP68 آن به سادگی عبور کرد.

چیپست اسنپ دراگون ور 2100 کمی قدیمی است، اما اکثر ساعت های هوشمند دیگر هم از همین پردازنده استفاده می کنند. باتری 400 میلی آمپری آن هم خبر از استفاده مداوم 36 ساعته از ساعت هوشمند TicWatch C2 می دهد که به قدر کافی مناسب شرایط است. ساعت هوشمند TicWatch C2 شرکت موبوی از اسپاتیفای پشتیبانی می کند پس احتمالا به یک جفت هدفون مناسب هم نیازمند خواهید شد. شرکت سازنده این ساعت می تواند یک ایرباد بی سیم واقعی تحت عنوان TicPods Free هم به شما پیشنهاد دهد. باتری این ایرباد حدود 18 ساعت تداوم داشته و با گواهینامه IPX5 می توانید بدون ترس از نفوذ عرق به آن از این ایرباد بهره ببرید. ایرباد TicPods Free از حالت های لمسی هم بهره می گیرد که یکی از آنها فرا خواندن دستیار گوشی است. قیمت هر جفت از این ایرباد 130 دلار بوده و توجه داشته باشید که از هر سه رنگ تنها 1000 عدد برای فروش قرار دارد.