آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۱
استان ها
۱۸

تحقق 83 درصدی تعهد ایجاد اشتغال در میراث فرهنگی گلستان

دنیای اقتصاد – گرگان : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 83 درصد از تعهد اشتغال زایی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان محقق شد.

ابراهیم کریمی با اعلام این خبر گفت: این اداره کل با توجه به رسالت دستگاهی در حوزهای سه گانه تخصصی شامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، ایجاد زمینه اشتغال 2600نفر را پیش بینی کرده بود که با تلاش و پیگیری کارکنان این اداره کل، تاکنون شرایط اشتغال 2179 نفر فراهم و 83 درصد اشتغال پیش بینی شده این اداره کل محقق شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و طرح های گردشگری که نیمه دوم سال به بهره برداری می رسند، میزان اشتغال زایی این اداره کل بیشتر از میزان پیش بینی شده خواهد بود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده تاکنون را در شهرستان گرگان و به تعداد 283 مورد اعلام و اظهار کرد: شهرستان گنبد کاووس دومین شهری است که با ثبت 223 مورد بیشترین تعداد اشتغال را به خود اختصاص داده است. در شهرستان کلاله از 98 اشتغال پیش بینی شده تاکنون برای 151 نفر، در شهرستان رامیان از 122 اشتغال پیش بینی شده تاکنون برای 254 نفر و در شهرستان گمیشان از 69 اشتغال پیش بینی شده تاکنون برای 132نفر شغل ایجاد شده است. ابراهیم کریمی گفت: در شهرستان هایی که تعهد اشتغال به صورت کامل محقق نشده، تا پایان سال روند اشتغال زایی ادامه خواهد یافت.