آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۱
فرهنگ و هنر
۳۲

توضیحات بهروز افخمی درباره سری جدید«هفت»

پخش برنامه هفت اواسط دی ماه و یک ماه قبل از جشنواره فیلم فجر از سر گرفته می شود. در همین زمینه بهروز افخمی درباره دلایل پایان یافتن و بازگشت این برنامه به تلویزیون توضیح داد.

افخمی درگفت وگو با خبرآنلاین درباره نحوه اجرای این برنامه عنوان کرد: «به من بود دوست داشتم زنده نباشد و برنامه تولیدی بسازم؛ ولی ماهیت برنامه هفت زنده است. خودم آن 15 قسمت تولیدی برنامه را خیلی دوست داشتم. حالا قرار شده برای شبکه 5 یک برنامه آموزش سینمایی بسازم. آن برنامه تولیدی خواهد بود، مثل همان هفت اولیه مورد علاقه خودم.» این کارگردان درباره دلیل توقف این برنامه در دوره گذشته گفت: «راستش خودم هم آن یک ماه آخر سری قبل هفت یعنی همان دو سال قبل خسته شده بودم. مثل فیلمی بود که تمام شده و داشتم الکی کش می دادم. ماجرا این بود که همه حرفمان را درباره آن سبک سینمایی سیاه نما زده بودیم و حملات و انتقادهایمان را انجام داده بودیم؛ اما حالا دیگر آن سبک از سینما اینقدر جایگاهش را از دست داده که اکران هم نمی گیرند و این فیلم های کمدی جایشان را گرفته اند. البته این فیلم ها هم دیگر از آن طرف بام افتادند و جای نقد دارند؛ ولی ما آن زمان می گفتیم این فیلم های سیاه نما دارند مردم را از سالن های سینما دور می کنند و کلی هم با انتقاد روبه رو بودیم. حالا آن آدم ها زور می زنند؛ اما نوبت اکران هم به دست نمی آورند. برای همین ماندم که وقتی می رویم روی آنتن دقیقا چه باید بسازیم!»

افخمی درباره چالشی بودن این برنامه در سری قبل توضیح داد: «راستش یک حقیقتی هم هست که ما نمی خواهیم باور کنیم؛ اینکه هم آن دوستانی که فیلم های تاریک به قول خودشان روشنفکری و جشنواره ای می سازند و هم من و فراستی؛ همه ما پیر شده ایم! دیگر انرژی آن شکل دعواها را نداریم!»