آرشیو پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۲
فرهنگ
۱۴

حرف های بازیگر لبنانی درباره سریال «حوالی پاییز»

آن ماری سلامه بازیگر لبنانی سریال «حوالی پاییز» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید پروینی است که نقش «ساره»، یک دختر عرب سعودی را بازی می کند.

به گزارش «ایلنا» این بازیگر در اولین مصاحبه تصویری خود درباره تجربه بازی در این سریال گفت: زبان فارسی زبان مادری من نیست. پس از انتخاب برای بازی در این نقش و سفر به ایران، از صفر شروع کردم و چیزی به جز سلام و علیک نمی دانستم. بعضی اوقات از دستیار کارگردان یا کارگردان کمک می گرفتم که جمله فارسی را به من بگویند و من پس از آنها تکرار و احساساتم را به آن اضافه می کردم. این بازیگر درباره سختی های بازی در این نقش گفت: به رغم این مشکلات با پیشرفت فیلمبرداری، کم کم زبان فارسی برای من آسان تر شد و از فیلمبرداری بیشتر لذت بردم. اما مسوولیت و فشار روی من بیشتر شده بود. چالش خیلی بزرگی بود و سختی ها شروع شد، چون از سر صحنه که برمی گشتم باید سکانس های فردا را حفظ و تمرین می کردم.

اما برخی اوقات، به دلیل آنکه سر صحنه یکباره تصمیم گرفته می شد که یک سکانس که قبلا تمرین نکرده بودم را ضبط کنند، کار برای من سخت تر می شد. آن ماری سلامه درخصوص چگونگی ارتباط با فیلمنامه فارسی گفت: فیلمنامه از پیش کاملا ترجمه شده بود و من از اتفاقاتی که قرار بود بیفتد اطلاع داشتم، اما چون تمرین نکرده بودم سخت بود. ما فیلمبرداری را از وسط فیلمنامه شروع کردیم و من هیچ اطلاعی راجع به این موضوع نداشتم. برای همین از کارگردان کمک خواستم و به راه حلی رسیدیم. و البته مترجمی هم همواره همراه داشتم. سریال «حوالی پاییز» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید پروینی از 6 آبان پخش خود را از شبکه سه سیما آغاز کرده و به مدت یک ماه هرشب ساعت 20:45 روی آنتن خواهد رفت.