آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۳
دنیا
۴

خبر

سخنرانی بولتون علیه کوبا و ونزوئلا

اسپوتنیک : جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در جریان یک سخنرانی در میامی آمریکا با اعلام تحریم های جدیدی علیه ونزوئلا و کوبا گفت: کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه «سه گانه استبداد» هستند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا تحریم هایی را علیه ونزوئلا و کوبا از جمله ممنوع شدن مشارکت آمریکایی ها در تجارت طلای ونزوئلا اعلام کرده و در سخنرانی خود از روی کار آمدن ژایر بولسونارو رئیس جمهور جدید برزیل استقبال کرده و از کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه به عنوان سه گانه استبداد یاد کرد. بولتون در این سخنان، روسای جمهور برزیل و کلمبیا را دوستان آمریکا نامید.

او گفت: انتخاب رهبران همفکر با ما در کشورهای مهم نظیر ایوان دوکه در کلمبیا و همچنین ژایر بولسونارو در برزیل نشانه هایی مثبت برای آینده منطقه بوده و حاکی از تعهد فزاینده منطقه ای به اصول بازار آزاد و حاکمیت پاسخگو، شفاف و باز هستند. بولتون ادامه داد: در این دولت ما دیگر خوشایند دیکتاتورها و مستبدان نزدیک سواحل ما در این نیمکره کاری انجام نخواهیم داد. ما دیگر به جوخه های اعدام شکنجه گرها و قاتلان پاداش نخواهیم داد. سه گانه استبداد در این نیمکره یعنی کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه سرانجام با سدی روبه رو شده است. بولتون این سخنرانی را در ایالت فلوریدا جایی که به صورت سنتی میزبان جمعیت زیادی از آمریکایی های کوبایی تبار و دیگر کشورهای آمریکای لاتین بوده انجام داد.

حمله تروریستی به مسیحیان قبطی

ایندیپندنت : خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که در حمله به اتوبوس حامل مسیحیان قبطی در مصر هفت نفر کشته و 14 نفر زخمی شده اند. این اتوبوس درحال عزیمت به سوی یک صومعه مسیحیان بود. تا زمان تنظیم این خبر هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. با این حال این نخستین بار نیست که مسیحیان مصری مورد حمله تروریستی قرار می گیرند. در سال 2017 نیز در جریان یک حمله مسلحانه به این گروه 28 نفر کشته و ده ها نفر مجروح شدند. در آن زمان افرادی با چهره های پوشانده و البته ملبس به لباس نظامیان به اتوبوس مسیحیان قبطی حمله کردند. داعش بعدا مسوولیت حمله را بر عهده گرفت.