آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۴۱
حوادث
۱۹

300 مغازه در آتش سوخت

فروشگاه بزرگی معروف به خیرخواه مارکت در کابل آتش گرفت و 300 مغازه سوخت. به گزارش جام جم، ساعت 18پنجشنبه شب آتش سوزی شدیدی در فروشگاه بزرگ خیرخواه مارکت در جاده نادر پشتون شهر در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری کابل رخ داد. آتش نشانان و گروه های امدادی در آنجا حاضر شدند و به خاموش کردن شعله های آتش پرداختند تا این که این عملیات ساعت 6 صبح بامداد جمعه پایان گرفت و شعله های آتش خاموش شد. این فروشگاه و مغازه های اطراف آن محل عمده فروشی بودند و انباری شماری زیادی از مغازه ها هم در همین محل قرار داشت. در این فروشگاه لوازم برقی، کامپیوتر، یخچال، ماشین لباسشویی، کولر و وسایل خانگی و تلفن همراه به فروش می رسید. آذرخش حافظی، مسوول روابط خارجی اتاق های تجارت و صنایع افغانستان در این باره اعلام کرده است در آتش سوزی خیرخواه مارکت حدود 300 مغازه در آتش سوخته و این حادثه باعث شده ده ها میلیون دلار به صاحبان مغازه ها خسارت مالی وارد شود.

وی ادامه داد: آتش نشانان به موقع به محل نرسیدند. راه درست برای رسیدن آتش نشانان به محل وجود نداشت تا آتش سوزی فوری مهار شود. اگر این فروشگاه مسیرهای مناسبی داشت آتش سوزی ساعت ها طول نمی کشید.گروه های عملیاتی پلیس کابل در محل آتش سوزی مستقر هستند تا از دستبرد احتمالی به اموال مردم جلوگیری شود. گفته می شود هنگام بروز آتش سوزی، بسیاری از مغازه داران محل را ترک کرده بودند و به کسی آسیبی نرسیده است. شاهدان عینی نیز گفتند: مغازه داران به محض وقوع آتش سوزی سعی می کردند اموال خود را از مغازه ها خارج کنند تا حداقل بخشی از آن سالم بماند.

برخی مغازه داران که در این حادثه مغازه هایشان دچار حریق شده است احتمال می دهند، این آتش سوزی بر اثر اتصال برق رخ داده باشد، اما برخی منابع محلی اعلام کرده اند که بیش از 300 مغازه در آتش سوزی خیرخواه مارکت سوخته است .