آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۴۱
فرهنگ
۹
امروز چی داریم؟

سفر ممنوعه کاغذ و سینما

عشق به حسین (ع) نه ممنوعیت می پذیرد و نه در طول تاریخ هیچ حاکم و دولتی نتوانسته ممنوعیتی برایش بتراشد

این را ما نمی گوییم، تاریخ خودش گواهی می دهد. کم نبوده دوره هایی که ممنوعیت برای رویدادهای آیینی از جمله تعزیه تا روضه خوانی و… ایجاد شده و همه هم شکست خورده اند. عربستان سعودی هم هر چند فعلا سفر به ایران و عراق را که انتخاب شیعیان این کشور بوده ممنوع کرده است، اما این ممنوعیت با همه مجازاتی که دارد، نتوانسته مانعی سر راه این شیعیان باشد و بسیاری از آنها راهی این سفر شده اند. شهروندان شیعه سعودی، اما کوتاه نیامده اند.

جالب است بدانید خیلی از این افراد، در ایام اربعین هزینه ای چندبرابر یک سفر عادی برای عراق پرداختند و از طریق کشورهای همسایه سعودی، خود را به کربلا رساندند تا همراه با دیگر مشتاقان حسین(ع) در مسیر نجف - کربلا پیاده راه بروند و امسال زائر امام حسین(ع) باشند. خیلی از آنهایی هم که همراهی شان نکردند، ممنوع السفر بوده و نتوانسته بودند که بیایند. ممنوع السفرها اما بقیه را تشویق می کرده اند تا عاشقانه به کربلا بروند. در همین صفحه می توانید گزارشی بخوانید درباره آنهایی که به عشق حسین از هر مانعی رد می شوند و حکومت سعودی را دور می زنند.

کاغذ! کم درباره اش ننوشته ایم، اما مگر حواشی کاغذ تمام شده که ما هم با خیال راحت از آن بگذریم و درباره اش ننویسیم. این روزها قرار است دولت سامانه آشنا را راه بیندازد و اوضاع این سفید دوست داشتنی را تحت کنترل بگیرد و نگذارد قربانی دلالی ها و دیگر نابسامانی های ارزی و غیرارزی شود. همکارمان آذر مهاجر یکی از عشق کاغذهای جدی که تمام حواشی مرتبط با آن را دنبال می کند، گزارش خواندنی درباره این موضوع نوشته که در صفحه 10 منتشر شده است.

گیشه سینما در هفته ای که گذشت چه اوضاعی داشت؟ آیا تعطیلی هفته پیش تاثیری روی اوضاع سینما داشت و توانست فروش سینماها را کم کند؟ اصلا چه فیلم هایی روی اکران است؟ از چه زمانی اکران شده و تا همین حالا که ساناز قنبری عصر روز جمعه نشسته و گزارش را برایتان می نویسد، چقدر فروش داشته ؟ همه اینها بعلاوه اخبار سینمایی جالب و مهم چند روز گذشته در صفحه 11 امروز انتظارتان را می کشد. می توانید مروری بر اتفاقات سینمایی و اوضاع گیشه در این صفحه داشته باشید.