آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۴۱
ورزش
۴

جهانبخش: قهرمانی پرسپولیس به نفع تیم ملی است

علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی که در لیگ برتر انگلیس بازی می کند معتقد است صعود پرسپولیس به فینال آسیا اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال ما خواهد بود. این ملی پوش ایرانی باشگاه برایتون در گفت وگو با جام جم در مورد راهیابی پرسپولیس به فینال آسیا و موفقیت این تیم صحبت کرد.

علیرضا پرسپولیس موفق شد به فینال لیگ قهرمانان برود.

بله، این اتفاق خوبی است که برای فوتبال ایران رخ داده است. در سال های گذشته هیچ کدام از باشگاههای ما نتوانستند به فینال بروند و این فرصت خوبی است تا پرسپولیس بتواند به قهرمانی آسیا دست پیداکند.

جدا از رنگ ها، فکر می کنی این قهرمانی چه اثری بر فوتبال ما داشته باشد؟

قهرمانی پرسپولیس در آسیا اولا می تواند نگاه ها را به فوتبال ما معطوف کند. الان چند سالی است که تیم ملی ایران تیم اول آسیاست. طبیعتا اگر بتوانیم در رده باشگاهی هم به قهرمانی برسیم می توانیم قدرت خود را بیش از گذشته به فوتبال آسیا نشان دهیم. به اعتقاد من اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود به نفع تیم ملی ایران هم هست و باعث می شود قدرت بگیرد. وقتی تیم های باشگاهی ما در آسیا قوی باشند، تیم ملی ایران هم قوی تر خواهد شد. به هر حال این تورنمنت فرصتی است تا بازیکنان بتوانند کیفیت شان را بالاتر ببرند. وقتی هم تیمی تا این مرحله می رود، یعنی بازیکنانش کیفیت بالایی دارد.

فکر می کنی پرسپولیس چقدر شانس قهرمانی دارد؟

من نمی توانم بگویم چقدر ولی امیدوارم این تیم قهرمان آسیا شود. ان شاءا… بتوانند به چنین هدفی دست پیدا کنند.

اگر امسال هم در رده باشگاهی و هم تیم ملی،قهرمان شویم عجب سال به یادماندنی خواهد بود.

دقیقا همین طور است. اگر پرسپولیس ان شاءا… بتواند قهرمان شود و ما هم با تیم ملی در جام ملت های امارات به قهرمانی برسیم، اتفاق خیلی بزرگی خواهد بود و باعث می شود تا ما بیشتر در مسیر پیشرفت قرار بگیریم. پرسپولیس سختی زیادی کشید تا به فینال رسید. این تیم شرایط سختی داشت و همه می دانیم که نمی توانست بازیکن بگیرد ولی خیلی خوب بالا آمدند. تیم ملی هم واقعا بازی های سختی خواهد داشت. بهترین تیم های آسیا با تمام امکانات به جام ملت ها می آیند تا برنده باشند.